Визначені підстави для накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення

Теми:
Внесено зміни до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 55 внесені зміни до Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою КМУ від 17.07.2013 № 509.

Згідно зі змінами Порядок визначає механізм накладення на суб’єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення (далі — штрафи), передбачених частиною 2 статті 265 Кодексу законів про працю України та частинами 2-7 статті 53 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 № 5067-VI (далі — Закон № 5067).

Відтепер штрафи можуть бути накладені на підставі:

  • рішення суду про оформлення трудових відносин із працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, та встановлення періоду такої роботи чи роботи на умовах неповного робочого часу в разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, в установі, організації;
  • акта про виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання або роботодавця ознак порушення законодавства про працю та/або зайнятість населення, складеного посадовою особою Держпраці чи її територіального органу.

Уповноважена посадова особа не пізніше ніж через 10 днів з дати складення акта приймає рішення щодо розгляду справи про накладення штрафу.

Не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються:

  • у судовому порядку регіональними центрами зайнятості на підставі матеріалів справи, що передаються їм територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами 2, 5 і 6 статті 53 Закону № 5067);
  • у судовому порядку територіальними органами Держпраці (щодо штрафів, передбачених частинами 3, 4 і 7 статті 53 Закону № 5067);
  • органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною 2 статті 265 КЗпП.

Порядок взаємодії територіальних органів Держпраці та регіональних центрів зайнятості визначається Мінсоцполітики.

Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як правильно скласти наказ про прийняття на роботу зі шкідливими умовами

Законодавство зобов’язує роботодавців інформувати працівників про умови праці робочому місці. Якщо вони несприятливі — потрібно це вказати у наказі про прийняття на роботу. Як скласти наказ про прийняття на роботу зі шкідливими умовами праці без помилок, дізнайтеся зі статті.
16585

Вимоги до організації робочого місця працівника з охорони праці

Організація робочого місця працівника з охорони праці є важливим аспектом забезпечення безпеки на робочому місці. Що таке робоче місце та робоча зона? Як має виглядати безпечне робоче місце? Чи є санітарно-гігієнічні вимоги до робочого місця? Якою має бути площа робочого місця на одного працівника? Відповіді на ці питання та все про вимоги до організації робочого місця – у статті.
33

Посадова інструкція інженера з пожежної безпеки

Посадова інструкція інженера з пожежної безпеки встановлює обов’язки, права, основні напрями роботи працівника, відповідального за пожежну безпеку та утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту. Скачайте інструкцію та адаптуйте до умов вашого підприємства.
12723

Організовуємо охорону праці в осінньо-зимовий період

Підготовку до зимового періоду розпочинати заздалегідь. Особливо важливо при цьому врахувати досвід минулого року, який виявився для більшості підприємств надзвичайно складним через постійні обстріли енергетичної інфраструктури. Більше про охорону праці в осінньо-зимовий період — у статті.
14227

Інженер з охорони праці за сумісництвом

У законодавстві чітко вказано, в який випадках інженер з охорони праці за сумісництвом працювати може, а в яких — ні. Також потрібно розрізняти поняття «сумісництво» та «суміщення». Як не порушити законодавство — далі у статті.
22149

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді