Контролюючі органи не мають права на перевірки, якщо відсутні затверджені уніфіковані форми актів

Державна регуляторна служба України озвучила свою позицію щодо наявності повноважень у органів державного нагляду (контролю) на проведення перевірок: посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати винятково уніфіковані форми актів.

ДРС озвучила свою позицію щодо наявності повноважень у органів державного нагляду (контролю) на проведення перевірок і права суб’єктів господарювання не допускати до їх проведення за відсутності затверджених уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю).

СкачатиПлан комплексних перевірок на 2019 рік

При здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати винятково уніфіковані форми актів.

Затверджено план комплексних перевірок на 2019 рік Ознайомтеся з алгоритмом дій державного інспектора Держпраці під час планової або позапланової перевірки підприємства

Суб’єкту господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), серед іншого, надано право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення перевірки, якщо:

  • державний нагляд (контроль) здійснюється з порушенням передбачених законом вимог щодо періодичності проведення таких заходів;
  • органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Усі критерії та уніфіковані форми актів, розроблені органами державного нагляду (контролю) на підставі методик, затверджених постановами КМУ, що втратили чинність згідно з п. 2 постанови КМУ від 10.05.2018 № 342, є нечинними, оскільки вони не відповідають новим Методикам.

Органи державного нагляду (контролю), які не затвердили та не оприлюднили уніфіковані форми актів, що відповідають новій Методиці, втратили можливість проведення перевірок, оскільки за їх результатами можливо складання актів перевірок винятково за уніфікованою формою.

Винятком стануть органи ДФС, порядок проведення перевірок якими та форма акта встановлені Податковим кодексом України.

Якщо не затверджені критерії розподілу суб’єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичність проведення планових заходів та перелік питань для їх здійснення, то такі суб’єкти господарювання вважаються суб’єктами господарювання з незначним ступенем ризику та підлягають державному нагляду (контролю) не частіше одного разу на п’ять років.

Однак відсутність критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення перевірок, не звільняє органи державного нагляду (контролю) від обов’язку затвердити уніфіковані форми актів, що складаються за результатами проведення перевірок.

СкачатиРозподіл видів економічної діяльності за класами професійного ризику виробництва

Якщо органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику, суб’єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дотримання вимог охорони праці на елеваторах

Елеватори входять у новий сезон роботи в умовах війни. Поряд з небезпеками воєнного стану, періодичних обстрілів та аварійних відключень електроенергії на підприємства чатують і традиційні небезпеки. Тому роботодавцям необхідно забезпечити постійний нагляд за безпекою на робочих місцях та організовувати технологічний процес відповідно до вимог нормативно - правових актів з охорони праці (далі – НПАОП).
32

Яка відповідальність передбачена за порушення законодавства про охорону праці

Для підвищення рівня правової свідомості громадян та стимулювання правомірної поведінки працівників і роботодавців у сфері безпеки праці передбачена відповідальність за порушення законодавства про охорону праці.
79353

Особливості охорони праці неповнолітніх

Особливості охорони праці неповнолітніх завжди були актуальними для роботодавців. Зі статті ви довідаєтеся: які умови прийняття на роботу неповнолітніх осіб, який час відпочинку для неповнолітніх передбачає законодавство, скільки має тривати робочий час для неповнолітніх, як звільнити неповнолітнього працівника.
19669

План перевірок Держпраці на 2024 рік

Планові заходи державного нагляду здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду. Завантажте План графік перевірок Держпраці на 2024 рік та перевірте, чи є у ньому ваше підприємство.
13557

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді