Контролюючі органи не мають права на перевірки, якщо відсутні затверджені уніфіковані форми актів

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Державна регуляторна служба України озвучила свою позицію щодо наявності повноважень у органів державного нагляду (контролю) на проведення перевірок: посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати винятково уніфіковані форми актів.

ДРС озвучила свою позицію щодо наявності повноважень у органів державного нагляду (контролю) на проведення перевірок і права суб’єктів господарювання не допускати до їх проведення за відсутності затверджених уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю).

СкачатиПлан комплексних перевірок на 2019 рік

При здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати винятково уніфіковані форми актів.

Затверджено план комплексних перевірок на 2019 рік Ознайомтеся з алгоритмом дій державного інспектора Держпраці під час планової або позапланової перевірки підприємства

Суб’єкту господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), серед іншого, надано право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення перевірки, якщо:

  • державний нагляд (контроль) здійснюється з порушенням передбачених законом вимог щодо періодичності проведення таких заходів;
  • органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Усі критерії та уніфіковані форми актів, розроблені органами державного нагляду (контролю) на підставі методик, затверджених постановами КМУ, що втратили чинність згідно з п. 2 постанови КМУ від 10.05.2018 № 342, є нечинними, оскільки вони не відповідають новим Методикам.

Органи державного нагляду (контролю), які не затвердили та не оприлюднили уніфіковані форми актів, що відповідають новій Методиці, втратили можливість проведення перевірок, оскільки за їх результатами можливо складання актів перевірок винятково за уніфікованою формою.

Винятком стануть органи ДФС, порядок проведення перевірок якими та форма акта встановлені Податковим кодексом України.

Якщо не затверджені критерії розподілу суб’єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичність проведення планових заходів та перелік питань для їх здійснення, то такі суб’єкти господарювання вважаються суб’єктами господарювання з незначним ступенем ризику та підлягають державному нагляду (контролю) не частіше одного разу на п’ять років.

Однак відсутність критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення перевірок, не звільняє органи державного нагляду (контролю) від обов’язку затвердити уніфіковані форми актів, що складаються за результатами проведення перевірок.

СкачатиРозподіл видів економічної діяльності за класами професійного ризику виробництва

Якщо органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику, суб’єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як організувати адміністративно-громадський контроль за станом охорони праці

Одним із основних видів контролю за станом охорони праці на підприємстві є триступеневий адміністративно-громадський контроль. Хто та як має його організувати? Чи обов’язково всім підприємствам дотримуватись триступеневої схеми контролю, — роз'яснюємо у статті.
36100

Як здійснюється громадський контроль за охороною праці

Громадський контроль за дотриманням законодавства про охорону праці є важливим способом захисту трудових прав працівників. Про те, хто здійснює громадський контроль за охороною праці, – далі у статті.
34528

Положення про систему управління охороною праці на підприємстві

Для чого потрібне Положення про систему управління охороною праці, які примірні розділи воно має містити та який їх зміст? У статті ви знайдете відповіді не лише на ці та інші питання, а й зможете скачати зразок Положення про систему управління охороною праці.
60090

Яка відповідальність передбачена за порушення законодавства про охорону праці

Для підвищення рівня правової свідомості громадян та стимулювання правомірної поведінки працівників і роботодавців у сфері безпеки праці передбачена відповідальність за порушення законодавства про охорону праці.
95782

Планові перевірки Держпраці

Щорічні перевірки Держпраці — привід для хвилювання на багатьох підприємствах. Вони відбуваються згідно з планом, який затверджує відомство. Дізнайтеся більше, як формуються ці плани та які корективи у законодавство внесені у зв'язку з воєнним станом.
114389

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді