Контролюючі органи не мають права на перевірки, якщо відсутні затверджені уніфіковані форми актів

Державна регуляторна служба України озвучила свою позицію щодо наявності повноважень у органів державного нагляду (контролю) на проведення перевірок: посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати винятково уніфіковані форми актів.

ДРС озвучила свою позицію щодо наявності повноважень у органів державного нагляду (контролю) на проведення перевірок і права суб’єктів господарювання не допускати до їх проведення за відсутності затверджених уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю).

СкачатиПлан комплексних перевірок на 2019 рік

При здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов’язані використовувати винятково уніфіковані форми актів.

Затверджено план комплексних перевірок на 2019 рік Ознайомтеся з алгоритмом дій державного інспектора Держпраці під час планової або позапланової перевірки підприємства

Суб’єкту господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю), серед іншого, надано право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення перевірки, якщо:

  • державний нагляд (контроль) здійснюється з порушенням передбачених законом вимог щодо періодичності проведення таких заходів;
  • органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Усі критерії та уніфіковані форми актів, розроблені органами державного нагляду (контролю) на підставі методик, затверджених постановами КМУ, що втратили чинність згідно з п. 2 постанови КМУ від 10.05.2018 № 342, є нечинними, оскільки вони не відповідають новим Методикам.

Органи державного нагляду (контролю), які не затвердили та не оприлюднили уніфіковані форми актів, що відповідають новій Методиці, втратили можливість проведення перевірок, оскільки за їх результатами можливо складання актів перевірок винятково за уніфікованою формою.

Винятком стануть органи ДФС, порядок проведення перевірок якими та форма акта встановлені Податковим кодексом України.

Якщо не затверджені критерії розподілу суб’єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичність проведення планових заходів та перелік питань для їх здійснення, то такі суб’єкти господарювання вважаються суб’єктами господарювання з незначним ступенем ризику та підлягають державному нагляду (контролю) не частіше одного разу на п’ять років.

Однак відсутність критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення перевірок, не звільняє органи державного нагляду (контролю) від обов’язку затвердити уніфіковані форми актів, що складаються за результатами проведення перевірок.

СкачатиРозподіл видів економічної діяльності за класами професійного ризику виробництва

Якщо органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику, суб’єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Призначення відповідального за теплове господарство

Як правильно призначити відповідального за теплове господарство? Які вимоги до персоналу та що необхідно знати для безпечної експлуатації теплових установок і мереж? У статті розглянуто ключові аспекти, правила та рекомендації щодо організації теплового господарства на підприємстві.
456

Журнал реєстрації перевірок

Для того, щоб не допустити несанкціонованих перевірок, на підприємстві заводять Журнал реєстрації заходів державного нагляду (контролю). Ведення його — добровільне. Скачайте бланк Журналу реєстрації перевірок установленого зразка, щоб бути готовим до приходу контролерів.
58008

Cистема управління охороною праці (СУОП)

Що таке система управління охороною праці на підприємстві або СУОП та для чого її впроваджувати? Які питання повинна регулювати ця система та як визначити її ефективність? Дізнайтеся більше зі статті.
44005

Дотримання вимог охорони праці на елеваторах

Елеватори входять у новий сезон роботи в умовах війни. Поряд з небезпеками воєнного стану, періодичних обстрілів та аварійних відключень електроенергії на підприємства чатують і традиційні небезпеки. Тому роботодавцям необхідно забезпечити постійний нагляд за безпекою на робочих місцях та організовувати технологічний процес відповідно до вимог нормативно - правових актів з охорони праці (далі – НПАОП).
265

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді