Нещасний випадок через особисту необережність: практика розслідування

Під час відрядження водій Данило вирішив заночувати у машині. На ранок колеги знайшли його мертвим, а в кабіні помітили газовий балон-обігрівач із відкритим полум’ям, який працював. Чи визнали нещасний випадок пов’язаним із виробництвом та чи отримала сім’я загиблого виплати від ФСС?

Нещасні випадки під час виконання трудових обов’язків, які призвели до втрати працівником працездатності на один робочий день чи більше, а також настання смерті працівника під час виконання ним трудових (посадових) обов’язків, підлягають розслідуванню (п. 7 Порядку проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 30.11.2011 № 1232; далі — Порядок № 1232).

Де стався нещасний випадок

Нещасний випадок стався з водієм Д. підприємства N у кабіні вантажного автомобіля на майданчику для відпочинку.

Вантажний автомобіль виготовили 2012 року, зареєстрований 01.08.2012, має державний номер ХХХХ. Транспортний засіб визнали технічно справним ( за протоколом перевірки технічного стану автомобіля від 15.02.2017 № 123456789).

Аналогічних нещасних випадків на підприємстві не траплялося.

Що з’ясувала комісія з розслідування

Із пояснювальних записок свідків та інших матеріалів комісія зі спеціального розслідування нещасного випадку з’ясувала таке.

ДОСЬЄ

  • Потерпілий: водій автотранспортних засобів.
  • Наслідок нещасного випадку: смерть.
  • Напрям діяльності підприємства N: автотранспортні перевезення.
  • Режим роботи підприємства: 40 годин на тиждень — із 08:00 до 17:00 (окрім п’ятниці). Обідня перерва з 12:00 до 13:00. Вихідні — субота і неділя.
  • Режим роботи для водіїв: із 08:00 до 18:00. Обідня перерва тривалістю година.
  • Загальний стаж роботи потерпілого: 23 роки; за професією — 23 роки; на підприємстві — 2 роки.
  • Навчання з ОП: 12.10.2016.
  • Перевірка знань із ОП: 12.10.2016.
  • Інструктажі з ОП: вступний — 25.06.2015; первинний — 25.06.2015; повторний — 05.04.2017.
  • Медогляди: попередній — 25.06.2016; періодичний — час ще не настав.
  • Члени сім’ї, які перебувають на утриманні потерпілого: син, 2007 р. н.

Відповідно до наказу, який видало підприємство N, водія Д. направили у службове відрядження на 18 календарних днів, щоб той транспортував вантаж.

Водій підприємства N Ш. зазначив, що коли вони їхали за маршрутом, три вантажівки підприємства зупинилися у селищі, щоб завантажити вантаж. Коли завантажували вантажівки, Д. поводився адекватно, на самопочуття не скаржився. Однак, коли спілкувався з колегами, Д. повідомив, що у нього проблеми із системою обігріву кабіни автомобіля. Обігрівач працював із перебоями.

Водій підприємства N Х. вказав, що коли завантажували вантажівки, він дізнався про проблеми з обігрівом кабіни в автомобілі Д.

Х. передав колезі спеціальний насос та допоміг встановити його. Пізніше вони запустили систему обігріву кабіни вантажного автомобіля. Та працювала справно.

Вантаж завантажили в другій половині дня. Опісля водії Д., Ш. та Х. поїхали за маршрутом до місця призначення.

Вночі наступного дня водії вантажівок заїхали на майданчик для відпочинку. Вони вирішили відпочити до ранку, а потім продовжити маршрут до кінцевої зупинки.

О 08:00 Х. прокинувся та зателефонував Д., щоб повідомити, що час продовжувати маршрут. Однак Д. не брав слухавки. Тоді Х. розбудив Ш. і вони пішли до вантажівки, в кабіні якої перебував Д.

Х. та Ш. зазирнули у вікно вантажівки і побачили, що Д. лежить у спальнику. Вони постукали в двері та вікна автомобіля, але Д. на це не реагував. Тоді Х. заліз зверху на кабіну автомобіля, відчинив люк і почав гукати Д. Той так і не реагував. Тим часом Ш. подав Х. гачок із дроту, яким Х. відчинив двері зсередини. Коли водії відчинили двері до кабіни, то побачили, що Д. лежить та не виказує жодних ознак життя. Коли Ш. відчинив праві двері кабіни, то помітив газовий балон-обігрівач із відкритим полум’ям, який працював. Він негайно його погасив і виволік на вулицю. Далі Ш. телефоном викликав швидку. Лікарі, які прибули на місце події, оглянули потерпілого та зафіксували його біологічну смерть. Опісля вони викликали представників правоохоронних органів для подальших слідчих дій.

Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці Ця інформація може зберегти життя! Читайте інструкцію з надання домедичної допомоги

Наслідком нещасного випадку згідно з листом бюро судово-медичної експертизи є гостре отруєння оксидом вуглецю.

Під час судово-токсикологічного дослідження крові, взятої у трупа Д., етилового спирту у ній не виявили, а знайшли оксид вуглецю кількістю 63%.

Члени комісії з розслідування нещасного випадку зустрілися з сім’єю потерпілого, щоб розглянути питання щодо розв’язання соціальних проблем, які виникли внаслідок нещасного випадку, і роз’яснити права у зв’язку з настанням нещасного випадку.

Які висновки комісії з розслідування

Нещасний випадок із водієм підприємства N Д. визнали пов’язаним із виробництвом на підставі підпункту 1 пункту 15 Порядку № 1232. Щодо нього склали акт за формою Н-1.

Основна причина нещасного випадку: особиста необережність потерпілого.

Порушили: пункт 1.7 розділу 1 Інструкції з охорони праці № 45 для водія автотранспортних засобів підприємства N, а саме: водій зобов’язаний дбати про особисту безпеку і здоров’я під час виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території автотранспортного підрозділу.

Особи, дії або бездіяльність яких призвели до нещасного випадку:

Д. — водій автотранспортних засобів підприємства N порушив пункт 1.7 розділу 1 Інструкції з охорони праці № 45 для водія автотранспортних засобів підприємства N, а саме: не дбав про особисту безпеку і здоров’я під час виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території автотранспортного підрозділу.

Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці Інший нещасний випадок з водієм через недотримання вимог інструкцій з охорони праці  хоча і не призвів до смерті, але також мав тяжкі наслідки. Дізнайтеся, як його розслідували

Чи отримав потерпілий страхові виплати

Із огляду на те, що за результатами розслідування комісія визнала нещасний випадок пов’язаним із виробництвом та оформила акт за формою Н-1, члени сім’ї потерпілого, які були на його утриманні, мають право на страхові виплати від Фонду соціального страхування.

Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці Дізнайтеся, чи зменшують страхові виплати у звязку з тим, що причиною смертельного нещасного випадку стала особиста необреженність  потерпілого та порущення інструкцій з ОП?

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді