Нещасні випадки трапляються раптово. Тому, хто саме надаватиме домедичну допомогу, не обирають. Зазвичай це той, хто просто опинився поряд.
Коли навчаєте працівників підприємства, важливо не лише озвучити алгоритм надання домедичної допомоги. Ваше завдання — допомогти кожному знайти внутрішні ресурси, щоб за потреби надати домедичну допомогу.
З’ясуємо, як ефективно навчати працівників прийомам домедичної допомоги. У цьому допоможуть вісім порад.
Почніть із відомого
Щоб навчити працівників чомусь новому, варто починати з відомого. Запропонуйте їм розповісти про їхній досвід надання домедичної допомоги. Прості прийоми домедичної допомоги доводилося виконувати кожному. Подряпини і порізи, легкі опіки трапляються й у побуті. Присутні на навчанні гарантовано матимуть, що розповісти. Працівники почуватимуться впевнено, коли усвідомлять і проговорять власний досвід.
Зосередьтеся на практиці
Далі перейдіть до складніших питань. Запитайте у присутніх, які ще прийоми домедичної допомоги вони знають. Саме ЗНАЮТЬ, не обов’язково ВМІЮТЬ. Коли працівники ділитимуться досвідом, кивайте на знак згоди і підбадьорюйте їх. Обговоріть кожен прийом й одразу потренуйтеся його виконувати: почули — а тепер спробуємо.
Читайте на порталі
- Інструкція з надання першої долікарської допомоги
- Види та особливості проведення інструктажів з охорони праці
- Вступний інструктаж з охорони праці
- Первинний інструктаж з охорони праці
- Повторний інструктаж з охорони праці
- Позаплановий інструктаж з охорони праці
- Цільовий інструктаж з охорони праці
- Перша допомога під час травмування хребта
Дайте працівникам проявити самостійність. У реальних умовах біля них не буде «вчителя». Тому нехай звикають самотужки визначати, які дії та у якому порядку потрібно виконати.
Стежте за тим, чи правильно слухачі виконують маніпуляції. М’яко, але рішуче, вказуйте їм на помилки. Коментуйте зауваження, щоб слухачі розуміли, чому під час надання домедичної допомоги потрібно діяти саме так, а не інакше.
Важливо знати Як користуватися аптечкою першої допомоги
Підвищуйте впевненість працівників у власних діях
Аби остаточно переконати кожного працівника, що він може надати домедичну допомогу, дайте їм змогу проаналізувати риси свого характеру і визначити, які з них сприятимуть адекватній поведінці з потерпілим. Кожен опинявся у ситуації, коли він швидко зреагував, правильно діяв у критичних умовах. Такі вчинки не обов’язково мають бути масштабні та значущі. Головне — віднайти позитивний досвід розв’язання проблеми. Акцентуйте увагу працівників на тому, що вони можуть розв’язувати проблеми, оцінювати ситуацію, приймати рішення і діяти.
А щоб уникнути неприємних ситуацій при наданні першої допомоги, обов’язково перегляньте Гід із найчастіших помилок при наданні домедичної допомоги
Вчіться, коли навчаєте
Під час навчання у працівників можуть постати запитання, на які вам складно відповісти. Скажіть відверто, що для вичерпної і компетентної відповіді вам потрібно вивчити документи та/ або проконсультуватися з «вузьким» фахівцем. Одразу запишіть запитання: щоб не забути та аби працівники побачили ваші серйозні наміри. Коли отримаєте додаткову інформацію із теми, дайте працівникам вичерпну відповідь на поставлене запитання.
Після навчання визначте, що вдалося, а над чим ще варто попрацювати? Чи всі працівники обговорювали проблемні питання? Чи охоче вони ділилися проблемами, які виникають під час роботи? Чи можуть відкрито говорити про свої помилки й аналізувати їхні причини? Чи пропонують варіанти, як виправити і недопустити, щоб помилки повторилися?
З усіма рекомендаціями експерта ви можете ознайомитися у статті 8 порад, як ефективно навчити працівників прийомам домедичної допомоги