Перевірка ДФС правильності оформлення трудових відносин
Запитання
Які документи може вимагати ДФС, перевіряючи оформлення трудових відносин з працівниками?
Відповідь
Відповідно до п. 80 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) під час проведення фактичної перевірки в частині дотримання законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), зокрема тими, яким установлено випробування, перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин, з’ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці.
Зокрема, перевіряються:
- штатний розклад і наказ про його затвердження, зміни;
- книги обліків наказів, руху трудових книжок;
- кадрові накази й накази по основній діяльності;
- табелі обліку робочого часу;
- трудові договори (контракти), зміни і доповнення до них;
- трудові книжки працівників і вкладиші до них;
- повідомлення ДФС про прийняття працівника на роботу, наказ (розпорядження) і заява про прийняття на роботу;
- цивільно-правові договори;
- документи, що підтверджують нарахування й виплату заробітної плати, авансу, індексації, відпускних і інших нарахувань працівникам;
- податкова звітність та звітність з єдиного внеску;
- інші документи, пов’язані з предметом перевірки.
Для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин роботодавця з працівником, який здійснює трудову діяльність, у такого працівника можуть попросити пред’явити документи, що посвідчують особу або інші документи, які дозволять ідентифікувати особу (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).
З’ясуйте, яку небезпеку приховує підміна трудового договору цивільно-правовим, і повідомте це керівництву, а також дізнайтеся, Як Держпраці підприємства перевіряє
Якщо платник має декілька об’єктів (місць фактичного провадження діяльності), вони перевірятимуться всі і одночасно.
За інформацією ГУ ДФС у Черкаській області