Як організувати медичні огляди працівників
У Пенсійному Фонді України нагадали роботодавцям про необхідність профілактики виробничого травматизму.
Законодавство передбачає, що, оскільки роботодавець відповідає за створення безпечних і здорових умов праці, він має розробити і заходи з профілактики та усувати причини травматизму та професійних захворювань. При цьому життя і здоров’я працівників завжди мають бути пріоритетом.
Так, одним із шляхів попередження травматизму може бути розробка лікувально-профілактичних заходів. До них відносять:
- попередні та періодичні медичні огляди;
- медична допомога потерпілим від нещасних випадків на виробництві;
- контроль за здоров’ям працівників (впродовж трудової діяльності);
- переведення працівників на легшу роботу (за станом здоров’я);
- проведення оздоровчих заходів;
- безоплатне лікувально-профілактичне харчування працівників (тих, що працюють на роботах зі шкідливими і небезпечними умовами);
- забезпечення мийними засобами для знешкодження шкідливих впливів;
- дотримання вимог щодо охорони праці жінок, неповнолітніх та інвалідів;
- відшкодування витрат на лікування, протезування, придбання транспортних засобів та інші види медичної допомоги для працівників, які постраждали на виробництві.
У ПФУ також зауважили, що причиною травм та професійних захворювань є втома, спричинена надмірно важкою, напруженою, монотонною роботою, хворобливим станом, необережністю або невідповідністю роботи психофізіологічним чи антропометричним показникам працівника. Все це призводить до того, що працівники припускаються помилок у роботі.
Джерело: Пенсійний фонд України