Уряд спростив порядок отримання пенсій і страхових виплат для внутрішньо переміщених осіб (ВПО), а також для громадян України, які перебувають за кордоном і на тимчасово окупованих територіях.
Державне пенсійне страхування: як збільшити власні виплати
Раніше деякі категорії пенсіонерів — особи, які отримали довідку ВПО до 24 лютого 2022 року, і громадяни, які виїхали за кордон або проживають на тимчасово окупованих територіях (ТОТ), — мали окремий алгоритм отримання пенсійних виплат. Це ускладнювало отримання коштів.
Уряд ухвалив зміни, які врегульовують цю ситуацію і встановлюють єдині умови виплати пенсій для всіх громадян України, незалежно від їх місцезнаходження. Відтепер такі пенсіонери можуть отримати свої пенсії на рахунок будь-якого банку, а не лише Ощадбанку, як було до цього.
Щоб отримати пенсійні виплати, громадяни, які тимчасово проживають за кордоном або проживають на ТОТ, повинні раз на рік до 31 грудня проходити фізичну ідентифікацію. Пенсіонери, які проживають на ТОТ, мають здійснювати мінімум одну фінансову операцію на своєму рахунку кожні шість місяців. Умова — у ці пів року пенсіонери не проходили фізичну ідентифікацію.
Громадяни на ТОТ і ті, хто виїхав зі ТОТ, отримуватимуть пенсії за умови підтвердження інформації про те, що вони не одержують пенсії від рф. Для цього необхідно написати заяву в довільній формі про неодержання пенсії від рф і подати до ПФУ.
Пройти фізичну ідентифікацію можна:
- офлайн — якщо особа перебуває в Україні на підконтрольній території і має можливість звернутись особисто;
- онлайн — якщо особа перебуває за кордоном або на ТОТ.
Які документи потрібні:
|
Спосіб №1. Особисто відвідати орган ПФУ або банк, де відкрито пенсійний рахунок. Громадяни за кордоном можуть звернутись до закордонної дипломатичної установи України та отримати документ про посвідчення факту, що особа є живою. Потім написати заяву в довільній формі про продовження виплати пенсій та разом із документом відправити поштою на відділення ПФУ за місцем реєстрації.
Спосіб №2. Віддалено авторизуватись в електронному кабінеті ПФУ за допомогою «Дія.Підпис» (Дія ID, інструкція створення — за посиланням ).
Спосіб №3. Пройти ідентифікацію по відеозв’язку, Для цього:
1. Зайти на портал електронних послуг ПФУ.
2. Натиснути на вкладку «Ідентифікація у режимі відеоконференцзв’язку» у верхній частині екрана.
3. Заповнити всі позначені зірочкою поля форми, яка зʼявиться на екрані, а саме:
- ввести особисті дані й дані документу, що посвідчує особу;
- надати адресу електронної пошти та номер телефону для звʼязку з фахівцем ПФУ;
- обрати зручний спосіб проведення відеоідентифікації через: Google Meet, Signal, Skype, Telegram, Viber, WhatsApp або Zoom;
- вказати, якщо ви перекладу жестовою мовою чи фізичного супроводу персонального помічника/асистента.
4. Дати згоду на передачу особистих даних та натиснути «Подати заяву».
Відеоідентифікація відбувається не раніше ніж за 10 робочих днів і не пізніше ніж 30 календарних днів із дати подання заяви. Працівник ПФУ зв’яжеться з особою, що подала заяву, щоб узгодити час і спосіб проведення відеоідентифікації.
Під час відеоідентифікації відеозображення повинно давати змогу розпізнати одержувача / представника / помічника та деталі ідентифікаційного документа (фото, дані).
Якщо особа не пройшла ідентифікацію, на її банківський рахунок / картку пенсія не перераховуватиметься. ПФУ ухвалить рішення про поновлення виплати пенсії, якщо особа пройшла фізичну ідентифікацію протягом року з дати припинення виплати.
Джерело: Мінсоцполітики