Питання охорони праці у посадовій інструкції: що потрібно визначати

1197

Запитання

Управління Держпраці під час перевірки вказало порушення: «У посадовій інструкції виконавця робіт не розв’язані конкретні питання охорони праці: хто проводить первинний, повторний, позаплановий та цільовий інструктажі, дії у разі нещасного випадку». Чи обов’язково визначати саме ці питання у посадових інструкціях?

Відповідь

Так, питання охорони праці потрібно зазначати у посадовій інструкції обов’язково.

Посадові інструкції визначають конкретні завдання й обов’язки, функції, права, відповідальність посадових осіб із урахуванням структури управління підприємства. Посадові інструкції мають містити конкретні положення щодо безпеки праці (наприклад обов’язки щодо проведення інструктажів із питань охорони праці підлеглих працівників, контролю за дотриманням цими працівниками трудової та виробничої дисципліни).

Роботодавець призначає посадових осіб, які забезпечують розв’язання конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їхні обов’язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх дотримання (ст. 13 Закону про охорону праці).

Спеціальне навчання працівників підприємства стороннім фахівцем за цивільно-правовим договором Важливо також знати про заборонені функції та завдання у посадовій інструкції інженера з охорони праці.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Всесвітній день охорони праці 2025

Щорічно 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці, який збігається зі Всесвітнім днем охорони праці. Так само збігається і девіз, який визначає МОП. Дізнайтеся, як звучить тема Дня охорони праці — 2025 та як організувати День охорони праці на підприємстві.
115557

Що потрібно знати про цивільно-правовий договір на виробництві

Чим відрізняється цивільно-правовий договір від трудового? Коли ЦПД визнають трудовим? Який штраф чекає на роботодавця за неоформлених працівників? Як розслідувати нещасний випадок із підрядником? Відповіді на ці та інші питання — далі у статті.
8904

Охорона праці під час простою підприємства

У період простою підприємство не функціонує повністю або частково, а працівники, яким оголосили простій, не виконують трудові обов’язки. Дізнайтеся детальніше про умови запровадження простою на підприємстві, порядок його оформлення та як це впливає на охорону праці.
1485