Прибиральники службових приміщень, які працюють на 0,25 ставки, не мають права на відпустку за особливий характер праці

Аргументуючи цей висновок, Міністерство соціальної політики України згадує у листі від 25.07.2014 № 301/13/116-14 низку положень нормативних актів

Аргументуючи цей висновок, Міністерство соціальної політики України згадує у листі від 25.07.2014 № 301/13/116-14 низку положень нормативних актів.

Право працівників на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці визначається у строгій відповідності зі Списком виробництв, робіт, професій і посад працівників, робота яких пов'язана з підвищеним нервово-емоційним та інтелектуальним навантаженням або виконується в особливих природних і геологічних умовах та умовах підвищеного ризику для здоров'я, що дає право на щорічну додаткову відпустку за особливий характер праці, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.1997 № 1290.

Згідно з розділом XXII «Загальні професії за всіма галузями господарства» Списку правом на такі відпустки тривалістю до 4 календарних днів користуються лише ті прибиральники службових приміщень, які зайняті прибиранням загальних убиралень та санвузлів.

Виконання таких робіт має бути передбачено робочими інструкціями відповідних працівників.

Конкретна тривалість щорічної додаткової відпустки за особливий характер праці встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від часу зайнятості працівника в цих умовах (стаття 8 Закону України від 15.11.1996 № 504/96-ВР «Про відпустки»).

Відповідно до статті 9 Закону України «Про відпустки» до стажу роботи, що дає право на щорічні додаткові відпустки за особливий характер праці, зараховуються:

1) час фактичної роботи з особливим характером праці, якщо працівник зайнятий у цих умовах не менше половини тривалості робочого дня, встановленої для працівників цього виробництва, цеху, професії або посади;

2) час щорічних основної та додаткових відпусток за роботу з особливим характером праці;

3) час роботи вагітних жінок, переведених на підставі медичного висновку на легшу роботу, на якій вони не зазнають впливу несприятливих виробничих факторів.

Порядком застосування зазначеного вище Списку, затвердженим наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 30.01.1998 № 16 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.1998 за № 58/2498 (зі змінами, затвердженими наказом Мінпраці від 04.06.2003 № 150 і зареєстрованими у Мін'юсті 18.06.2003 за № 496/7817), визначено, що щорічна додаткова відпустка за особливий характер праці надається пропорційно фактично відпрацьованому часу. У розрахунок часу, що дає право працівнику на таку відпустку, зараховуються дні, коли він фактично був зайнятий на роботах з особливим характером праці не менше половини тривалості робочого дня, встановленого для працівників цих виробництв, цехів, професій, посад.

Отже, у розрахунок часу, що дає право прибиральнику службових приміщень на відпустку за особливий характер праці, зараховуються дні, коли він фактично був зайнятий прибиранням загальних убиралень та санвузлів не менше половини тривалості встановленого робочого дня.

Облік часу, відпрацьованого в умовах з особливим характером праці, здійснюється власником або уповноваженим ним органом. При цьому підприємство самостійно приймає рішення щодо здійснення такого обліку.

Враховуючи зазначене, прибиральники службових приміщень, які щоденно працюють на 0,25 ставки, правом на відповідну відпустку не користуються.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дотримання вимог охорони праці на елеваторах

Елеватори входять у новий сезон роботи в умовах війни. Поряд з небезпеками воєнного стану, періодичних обстрілів та аварійних відключень електроенергії на підприємства чатують і традиційні небезпеки. Тому роботодавцям необхідно забезпечити постійний нагляд за безпекою на робочих місцях та організовувати технологічний процес відповідно до вимог нормативно - правових актів з охорони праці (далі – НПАОП).
32

Потенційні загрози під час відключень світла на підприємстві

У цій статті розглянемо основні загрози, які виникають під час блекауту, а також рекомендації як підготуватися до блекаутів, щоб убезпечити працівників підприємства від травмувань та інших наслідків, пов’язаних із можливими непередбачуваними відключеннями електроенергії.
398

Комісія з питань охорони праці: завдання та обов'язки

Комісію з питань охорони праці створюють як консультативно-дорадчий орган, у якому представники адміністрації і профспілок спільно вирішують питання безпеки, гігієни праці, виробничого середовища. Про те, як створити таку комісію і організувати її роботу, — далі.
11896

Обмеження та вимоги під час ручного переміщення вантажів працівниками жіночої статі

Зі статті ви дізнаєтеся, чи існують вимоги, обмеження та ризики, які мають враховуватися під час ручного переміщення вантажів працівниками жіночої статі. Також ознайомитеся з нормами підіймання і переміщення важких речей жінками.
64

Режим праці влітку у спекотних умовах

В останні два тижні в Україні встановилася надзвичайно спекотна погода, а отже роботодавцям час подбати про належні умови праці під час роботи в спеку. Зі статті ви дізнаєтеся, за якої температури дозволено виконувати різні види робіт, як запобігти перегріванню організму, а також знайдете зразки супровідних документів.
47344

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді