Як забезпечити захист працівників від COVID-19 під час і після виходу з карантину, — настанови МОП

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Міжнародна організація праці попереджає: якщо працівникам, які повертаються до роботи після пом’якшення карантину, не забезпечити належного захисту, можлива друга хвиля пандемії. Як підприємствам гарантувати безпечне відновлення роботи?

Як забезпечити захист працівників від COVID-19 під час і після виходу з карантину, — настанови МОП


Міжнародна організація праці (МОП) звернулася до урядів країн, які пом’якшують «карантинні заборони» із закликом вжити заходів для профілактики і контролю поширення COVID-19 на робочих місцях. Зробити це разом із організаціями профспілок і роботодавців.

МОП наголошує:

Всі роботодавці мають провести оцінку ризиків і завчасно забезпечити на своїх підприємствах найсуворіше дотримання правил охорони праці для того, щоб звести до мінімуму небезпеку зараження працівників коронавірусом.

Якщо не забезпечити такий контроль, країни ризикують зіштовхнутися з повторним спалахом COVID-19, а відповідно, й повторним закриттям підприємств.

«Безпека та здоров’я всіх працівників у світі сьогодні понад усе. В умовах поширення вірусної інфекції від того, наскільки ми захистимо працівників, залежить те, наскільки в ході розвитку пандемії буде забезпечена безпека населення і життєстійкість підприємств, — наголосив Генеральний директор МОП Гай Райдер. — Захистити життя працівників, їх сім’ї і населення в цілому, забезпечити безперебійну роботу та економічне виживання можна лише за рахунок дотримання заходів охорони праці».

▶ Зразки документів для організації профілактичних заходи проти COVID-19 ◀

Протидія загрозі має будуватися з урахуванням конкретних потреб працівників, які працюють на передовій. Зокрема, це — працівники охорони здоров’я, молодший медичний персонал, лікарі, працівники рятувальних служб, а також ті, хто працює на підприємствах роздрібної торгівлі продуктами харчування та займається прибиранням приміщень.

Генеральний директор ВООЗ д-р Тедрос Адханом Гебрейесус заявив: «Пандемія COVID-19 висвітлила нагальну потребу розробки серйозних національних програм охорони праці працівників сфери охорони здоров’я, медиків, працівників аварійно-рятувальних служб і багатьох інших працівників, які ризикують заради нас життям». У Всесвітній день охорони праці він закликав усі країни забезпечити медичним працівникам гідні й безпечні умови праці.

Отже, щоб гарантувати безпечне відновлення роботи та уникнути нових її перебоїв МОП рекомендує роботодавцям:

  1. Точно ідентифікувати і оцінити небезпеку зараження на всіх виробничих процесах і продовжувати робити це в міру повернення працівників до роботи.
  2. Вжити заходів, адаптованих до особливостей кожного сектора, робочого місця і категорії працівників, для запобігання ризиків. Зокрема, це можуть бути:
    • скорочення фізичних контактів між працівниками, підрядниками, клієнтами та відвідувачами. Якщо уникнути таких контактів неможливо, забезпечення дотримання необхідної дистанції.
    • Організація більш ефективної вентиляції робочих приміщень.
    • Постійне чищення поверхонь, забезпечення чистоти і гігієни приміщень, організація необхідних умов для миття рук і дезінфекції.
У необхідних випадках роботодавець має забезпечити:
  • безкоштовне надання працівникам засобів індивідуального захисту (ЗІЗ);
  • умови для ізоляції ймовірно інфікованих і відстеження всіх їх контактів;
  • психологічну підтримку персоналу;
  • навчання, підготовку і наявність інформаційних матеріалів з охорони праці, в тому числі що стосуються дотримання особистої гігієни і використання на робочих місцях необхідних коштів, в тому числі засобів індивідуального захисту.

Джерело: ГУ Держпраці у Київській області

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Навчання з охорони праці

Провести навчання з охорони праці та перевірку знань за його результатами — одне із завдань служби охорони праці підприємства. Дізнайтеся про організацію та види навчання з питань охорони праці, а також завантажте готові зразки необхідних документів.
122180

Обов’язкові журнали з охорони праці на підприємстві

Які журнали з охорони праці повинні бути на підприємстві? Як правильно вести журнали з охорони праці? Де взяти зразки журналів з охорони праці? Ми зібрали в одній статті всі загальні журнали, розміщені на нашому порталі, аби вам не довелося довго шукати відповіді на ці та інші запитання
108214

Покажчик НПАОП

Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Чинні нормативні акти ви знайдете в Покажчику нормативно-правових актів з охорони праці. Для зручності використовуйте сервіс для роботи.
116698

Організовуємо навчання з охорони праці посадових осіб

Для досягнення безперервного та безпечного стану виробничого процесу роботодавцю потрібно організувати відповідне навчання з питань охорони праці посадових осіб, трудові обов’язки яких пов’язані з загальною організацією здійснення робіт на підприємстві.
20976

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді