За неналежно оформлених працівників — штраф 3 млн грн

На підставі скарги від приватної особи Управління Держпраці проінспектувало підприємця і виявило порушення законодавства.

Управління Держпраці в Полтавській області проінспектувало діяльність фізичної особи-підприємця у квітні 2019 року.

За результатами інспекції з’ясували, що 28 працівників не мають належно оформлених трудових відносин з підприємцем, тобто працюють:

  • без укладеного трудового договору, що оформлений наказом чи розпорядженням;
  • без сповіщення центрального органу виконавчої влади про те, що працівників прийняли на роботу.

У постанові, яку винесли уповноважені посадові особи Держпраці, на підприємця наклали штраф 3 505 320 грн.

ФОП не визнавав своєї провини, пояснюючи це тим, що працівники працювали за цивільно-правовими договорами. Тож оскаржував правомірність постанови про штраф двічі — в Окружному адміністративному суді м. Києва та в Шостому апеляційному адміністративному суді.

Суд вивчив матеріали справи: усі копії цивільно-правових угод на виконання робіт, які уклав позивач, і акти прийому наданих послуг. Відтак встановив:

  1. 28 працівників по 3 години на добу з понеділка по п’ятницю надавали послуги з прибирання приміщень, за що отримували щомісячну винагороду.
  2. Цивільно-правові угоди були не спрямовані на кінцевий результат (це одна з характеристик цивільно-правових (договірних) відносин), а пов’язані із власне процесом праці (характерно для трудових функцій).

На виконання рішення суду підприємець має сплатити понад 3 млн грн штрафу за те, що працівники не були належно оформлені.

За інформацією Державної служби управління з питань праці

За неналежно оформлених працівників — штраф 3 млн грн
Ірина Шкарівськаадвокат, постійний автор статей та лектор вебінарів на теми законодавства про охорону праці
Суб’єктам господарювання потрібно знати не лише про те, як підготвуватися до приїзду інспекторів, а також

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Планові перевірки Держпраці

Щорічні перевірки Держпраці — привід для хвилювання на багатьох підприємствах. Вони відбуваються згідно з планом, який затверджує відомство. Дізнайтеся більше, як формуються ці плани та які корективи у законодавство внесені у зв'язку з воєнним станом.
111395

Охорона праці під час воєнного стану

В умовах війни тисячі підприємств, незважаючи на безпекові ризики, продовжують працювати, оскільки їхня робота є основою економічної стабільності України. Існують певні відмінності в організації роботи в мирний та воєнний час. Про особливості охорони праці під час воєнного стану розповідаємо у статті.
16759

Аудит охорони праці

Аудит роботи суб’єкта господарювання проводиться за декількома напрямами, зокрема, оцінюється наявність і повнота документації, стан обладнання і робіт та інше. Дізнайтеся, як провести внутрішній аудит охорони праці.
22851

Зразок відповіді на припис інспектора праці

За результатами інспекційного відвідування інспектор складе акт, а якщо виявить порушення законодавства про працю — припис про їх усунення. Як надати відповідь на припис про усунення порушень інспектора праці? Скористайтеся підготовленим нашим експертом зразком відповіді як орієнтиром.
30516

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді