Робота на відкритих територіях узимку: як убезпечити працівників
Закон України «Про охорону праці» (ст. 22) передбачає, що роботодавець має організовувати розслідування та вести облік нещасних випадків, професійних захворювань та аварій.
Сповістити керівника про нещасний випадок може і сам потерпілий, і члени його родини чи керівник робіт. Також інформацію може надіслати заклад охорони здоров’я.
У разі настання нещасного випадку роботодавцеві необхідно впродовж доби, використовуючи засоби зв'язку, повідомити про це:
- територіальний орган Держпраці;
- територіальний орган Пенсійного фонду України;
- керівника підприємства, на території якого стався нещасний випадок (якщо потерпілий — працівник іншого підприємства);
- керівника первинної організації профспілки, незалежно від того, чи є її членом потерпілий (якщо на підприємстві декілька профспілок, повідомляють ту, до якої входить працівник);
- уповноважену особу з питань охорони праці (якщо профспілки немає);
- уповноважений орган чи наглядову раду;
- ДСНС (якщо нещасний випадок стався внаслідок пожежі).
Повідомлення на папері слід подати не пізніше, ніж наступного робочого дня.
У разі приховування нещасного випадку роботодавець порушує конституційні права працівників. За такі дії передбачена відповідальність:
- дисциплінарна;
- адміністративна;
- матеріальна;
- кримінальна.
Потерпілі можуть підтримати приховування нещасного випадку, щоб уникнути проблем з керівництвом або колегами. Втім, це не лише позбавляє потерпілих належної допомоги, а й робить їх співучасниками.
Держпраці закликала і працівників, і роботодавців негайно повідомляти про нещасні випадки. Керівникам же радять створити на підприємстві такі умови, за яких працівники не матимуть остраху повідомити про травми чи інші проблеми.
Джерело: Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці