Держгірпромнагляд у листі від 30.01.2015 № 514/0/5-10/6/15 надав для урахування в роботі пропозиції щодо здійснення в умовах чинного законодавства заходів державного нагляду (контролю) під час проведення спеціальних розслідувань нещасних випадків на виробництві
З метою забезпечення об’єктивного розслідування нещасних випадків на виробництві та для запобігання подібним випадкам шляхом розроблення вичерпного плану заходів, Держгірпромнагляд у листі від 30.01.2015 № 514/0/5-10/6/15 пропонує застосувати наступні важелі реагування:
1. Невідкладно після утворення спеціальної комісії направити лист до органу досудового розслідування, яким внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про кримінальне правопорушення, передбаченого статтями 271-273 Кримінального кодексу України (далі — КПКУ), для інформування про початок роботи спеціальної комісії, надання (у разі необхідності) відповідних матеріалів і висновків, визначених Порядком, та з обґрунтованим клопотанням про винесення постанови про призначення позапланової перевірки на підприємстві, де стався нещасний випадок, передбаченої підпунктом 4 пункту 2 статті 40 КПКУ під час здійснення слідчим процесуальних дій.
2. У разі винесення органом досудового розслідування такої постанови, забезпечити організацію та проведення відповідної перевірки в установленому законодавством порядку, як такої, що здійснюється без дозволу Кабінету Міністрів України відповідно до положень постанови КМУ «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» від 13.08.2014 № 408.
3. На підставі акта перевірки у разі виявлення порушень, що потребують заборони чи обмеження виконання робіт (виробництва) або експлуатації обладнання (устаткування), звернутися з відповідним позовом до адміністративного суду.
Для розслідування нещасних випадків, що не підлягають спеціальному розслідуванню, за наказом роботодавця на підприємстві утворюється комісія з розслідування нещасного випадку. Детальніше про склад комісії, її обов’язки і повноваження та про особливості створення комісії під час війни дізнайтеся зі статті.
Робота, пов’язана з керуванням транспортними засобами, вимагає підвищеної концентрації уваги, що часто призводить до надмірного емоційного та нервового напруження. Тому так важливо правильно урегулювати робочий час та час відпочинку водіїв.
Інженер з охорони праці не займається законотворчістю, однак опрацювання нормативної бази — складова його роботи. Він має знати, які існують нормативно-правові акти з охорони праці та як їх правильно застосовувати. Про основні нормативні документи з охорони праці — далі у статті.
Одним із основних видів контролю за станом охорони праці на підприємстві є триступеневий адміністративно-громадський контроль. Хто та як має його організувати? Чи обов’язково всім підприємствам дотримуватись триступеневої схеми контролю, — роз'яснюємо у статті.
Інструкції з охорони праці в закладі освіти — це локальні нормативно-правові акти, що визначають обов’язкові вимоги безпеки, яких повинні дотримувати працівники навчальних закладів. У статті ви знайдете зразки інструкцій з охорони праці в школі. За потреби адаптуйте їх до умов вашого навчального закладу