В Україні набув чинності Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». Таким чином, з 10 червня система електронних трудових книжок вже запрацювала.
Як установити відповідність назв професій Класифікатору професій
У Міністерстві соціальної політики пояснили, що це допоможе при втраті трудової книжки, пошкодженні, помилках та внесенні недостовірних відомостей до цього документа, а також спростить доступ до інформації про трудовий або страховий стаж.
Наразі паперові трудові книжки використовуються для обчислення спеціального стажу, для підтвердження стажу у відповідній сфері тощо. За допомогою електронної трудової книжки необхідну інформацію можна отримати на порталі Пенсійного фонду України.
Як відбувається призначення пенсії за віком на пільгових умовах
Зауважимо, з 2004 року призначення пенсійних виплат здійснюється за даними обліку трудової діяльності працівника у Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Законом встановлено, що відсутні відомості про трудову діяльність, які є в паперових трудових книжках та відсутні в електронному вигляді, будуть вноситись до Держреєстру протягом 5 років. Тож впродовж періоду враховуватиметься як паперова трудова книжка, так і її електронна форма. Якщо у людини є трудовий стаж до 2004 року, внести цю інформацію в електронний реєстр можна або самостійно, або за допомогою роботодавця.
Надомна робота в Україні: особливості оформлення
Переглянути ж інформацію про себе можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Доступ роботодавців до електронних даних буде здійснюватися у випадках, передбачених законодавством.
Джерело: Кабінет Міністрів України