Зразок інструкції з охорони праці під час експлуатації тістомісильної машини

Інструкція з охорони праці під час експлуатації тістомісильної машини стане в пригоді, якщо на вашому підприємстві використовують машини для замішування тіста. Вона допоможе правильно організувати роботу та вберегти від травм працівників.

 

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі підрозділи Підприємства.

1.2. Інструкція розроблена відповідно до Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 29.01.1998 № 9.

Як внести зміни до інструкції з охорони праці

Як внести зміни до інструкції з охорони праці

1.3. До експлуатації тістомісильної машини допускають осіб, не молодших 18 років, які пройшли медичний огляд; вступний і первинний інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки та правил надання домедичної допомоги потерпілим від нещасних випадках; мають особисту медичну книжку та ІІ групу з електробезпеки.

1.4. Працівник зобов’язаний:

  • виконувати тільки ту роботу, яку доручив йому керівник, і не передоручати свою роботу будь-кому іншому;
  • знати умови безпечної експлуатації обладнання, з яким він працює;
  • бути уважним, не відволікатися від роботи самому та не відволікати інших;
  • не допускати до робочої зони сторонніх осіб;
  • не курити та не вживати їжу на робочому місці. Їсти можна лише під час установлених перерв у спеціально відведених для цього місцях;
  • підтримувати чистоту на робочому місці, не захаращувати його;
  • дотримуватися особистої гігієни, правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни.

1.5. Працівнику заборонено:

  • вмикати та вимикати електрообладнання мокрими руками;
  • залишати ввімкнене в електромережу обладнання без нагляду;
  • самостійно усувати несправності електрообладнання або доручати це стороннім особам;
  • знімати запобіжні таблички (плакати) з розподільних електрощитків;
  • торкатися оголених і погано ізольованих дротів;
  • складати на обладнання сторонні предмети;
  • використовувати для сидіння ящики й інші випадкові предмети.

1.6. Основні шкідливі та небезпечні виробничі чинники, що можуть впливати на працівника під час експлуатації тістомісильної машини:

  • підвищене значення напруги в електричному ланцюзі, замикання якого може статися через тіло;
  • рухомі частини обладнання.

1.7. Працівника необхідно забезпечити спецодягом та іншими засобами індивідуального захисту відповідно до чинних норм.

Заколювати спецодяг і тримати у кишенях одягу булавки, скляні й інші гострі предмети заборонено.

1.8. Взуття працівника має бути з неслизькою підошвою.

1.9. Повідомити керівника про всі отримані на виробництві чи вдома ушкодження здоров’я, а також про інфекційні захворювання у сім’ї.

1.10. У разі погіршення самопочуття під час виконання трудових обов’язків слід припинити роботу, попередити свого керівника та звернутися по медичну допомогу.

1.11. Окрім вимог цієї Інструкції, працівник зобов’язаний дотримуватися інструкції з безпечної експлуатації обладнання підприємства-виробника, інструкцій з охорони праці для конкретних професій та видів робіт.

1.12. За порушення вимог цієї Інструкції працівника притягують до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Інструкція з охорони праці під час експлуатації тістомісильної машини  Яка відповідальність чекає на порушників вимог із охорони праці

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Надягти спецодяг, застібнути його на всі ґудзики. Прибрати волосся під головний убір. Спецодяг не повинен мати кінців, що звисають. Зняти з рук ювелірні прикраси, годинник.

2.2. Перевірити:

  • справність робочого органу машини, пускової апаратури;
  • наявність на машині захисного огородження;
  • наявність та надійність приєднання захисного заземлення;
  • справність засобів автоматичного відключення від мережі живлення, блокувального пристрою на кришці машини;
  • відсутність протікання води та сировини;
  • надійність фіксації діжі;
  • наявність та справність інвентарю — щіток, скребків, совків.

2.3. Тістомісильну машину слід вмикати лише після повної фіксації діжі на машині та при опущених щитках огородження.

2.4. Якщо виявили будь-які несправності та недоліки, роботу не розпочинати. Повідомити про це керівника. Розпочати роботу можна лише після того, як усунуть усі недоліки.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Стежити за справністю блокувальних пристроїв.

3.2. Під час роботи тістомісильної машини заборонено:

  • підіймати та знімати огородження;
  • додавати продукти в діжу та виймати з неї тісто;
  • руками «допомагати» машині замішувати тісто;
  • чистити та мити діжу.

3.3. Харчові продукти, пролиті рідини, уламки розбитого посуду та склотари, які впали на підлогу, необхідно прибрати. Для прибирання слід користуватися щіткою, совком, віником, ганчіркою. Не прибирати сміття та відходи незахищеними руками.

Як обрати безпечні та ефективні робочі рукавички

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Відключити машину від електромережі відповідно до вказівок експлуатаційної документації та надійно знеструмити її за допомогою пристрою, який запобігає випадковому пуску.

4.2. Очистити внутрішні поверхні машини та місильних органів, а також оглянути обладнання можна лише після повного знеструмлення та зупинки машини.

4.3. Для очищення внутрішніх поверхонь бункерів, корит тістоспусків і запобіжної решітки слід застосовувати скребки. Заборонено мити тістомісильну машину струменем води.

4.4. Прибрати робоче місце за допомогою щіток, совків та іншого інвентарю. Не прибирати сміття та відходи незахищеними руками.

 

4.5. Зібрати зметене борошно, сміття, відходи та віднести їх у спеціально відведене для них місце.

4.6. Ретельно вимити руки та обличчя з милом.

4.7. Доповісти керівнику про всі недоліки та несправності, які виявили під час роботи.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1. У разі аварійної чи надзвичайної ситуації працівник зобов’язаний терміново повідомити про це свого керівника, а за його відсутності — керівника, вищого за посадою. Також повідомити свого керівника про всі порушення вимог охорони праці, які можуть становити небезпеку для працівників.

5.2. Нещасний випадок чи аварійна ситуація можуть виникнути у разі:

  • роботи з несправними інструментами й обладнанням;
  • недостатньої освітленості робочої зони;
  • враження електричним струмом;
  • поранення;
  • потрапляння одягу або частин тіла працівника до рухомих частин обладнання;
  • падіння предметів;
  • падіння працівників під час пересування;
  • пожежі.

5.3. За раптового припинення подачі електроенергії необхідно вимкнути електроприлад відповідно до вказівок експлуатаційної документації.

5.4. Якщо на металевих частинах електрообладнання виявили напругу, електродвигун гуде або заземлювальний провід обірвано, необхідно вимкнути електроприлад та доповісти про несправність керівнику. Без дозволу керівника роботу не виконувати.

5.5. У разі пожежі необхідно:

  • викликати пожежно-рятувальні підрозділи за телефоном «101». При виклику вказати адресу об’єкта; кількість поверхів будівлі, де виникла пожежа; місце пожежі; наявність людей в осередку пожежі та своє прізвище;
  • повідомити про пожежу свого керівника, а за його відсутності — керівника, вищого за посадою;
  • вимкнути електроенергію;
  • розпочати гасити пожежу наявними засобами пожежогасіння. Електромережу, електроприлади слід гасити тільки вуглекислотними, порошковими вогнегасниками. Заборонено гасити їх водою або пінними вогнегасниками;
  • організувати евакуацію людей та матеріальних цінностей;
  • організувати зустріч пожежно-рятувальних підрозділів, які прибули за викликом. Надати їм допомогу під час гасіння пожежі.

5.6. Якщо є потерпілі, необхідно надати їм домедичну допомогу згідно з Інструкцією з надання домедичної допомоги, що діє на Підприємстві.

 

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді