Щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Держгірпромнаглядом був підготовлений лист [Щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення] від 15.07.2013 № 6864/0/8.1-9.1-9/6/13.

Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України підготувала лист [Щодо розгляду справ про адміністративні правопорушення] від 15.07.2013 № 6864/0/8.1-9.1-9/6/13

Так, відповідно до статті 7 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі — КпАП) застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності до закону.

Посадові особи Держгірпромнагляду та його територіальних органів відповідно до статті 231 КпАП уповноважені розглядати справи: про порушення законодавчих та інших нормативних актів про охорону праці, щодо безпечного ведення робіт, зберігання, використання та обліку вибухових матеріалів у галузях промисловості та на об'єктах, підконтрольних центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері охорони праці; про порушення законодавства про надра, а також невиконання точних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці (частини друга (крім порушень санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і норм) і третя статті 41, статті 47, 57, 58, 93, 94, 1884).

Відповідно до частини другої статті 231 КпАП безпосередньо визначено посадових осіб, які мають право від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення.

Одночасно слід зазначити, що відповідно до статті 24 КпАП за вчинення адміністративних правопорушень можуть застосовуватись такі адміністративні стягнення:

1) попередження;

2) штраф;

3) оплатне вилучення предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об'єктом адміністративного правопорушення;

4) конфіскація предмета, який став знаряддям вчинення або безпосереднім об’єктом адміністративного правопорушення; грошей, одержаних внаслідок вчинення адміністративного правопорушення;

5) позбавлення спеціального права, наданого даному громадянинові (права керування транспортними засобами, права полювання);

51) громадські роботи;

6) виправні роботи;

7) адміністративний арешт.

Таким чином, розглядаючи одне із порушених питань, зазначаємо, що санкції статей, розгляд яких віднесено до повноважень Держгірпромнагляду, передбачають застосування адміністративного стягнення виключно у вигляді штрафу.

Одночасно зазначаємо, що перераховані статті КпАП передбачають застосування адміністративних стягнень до посадових осіб підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.

Відповідно до загальних правил стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених КпАП та іншими законами України.

При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність.

При вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.

Відповідно до статті 36 КпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Щодо можливості звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення, передбаченої статтею 22 КпАП, то при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

Розглядаючи зазначене питання, по-перше, потрібно наголосити, що КпАП не дає визначення поняттю малозначності або критеріїв, за якими потрібно оцінювати правопорушення на його малозначність. Зазначена стаття передбачає застосування до порушника «усного зауваження». Норми КпАП вимагають від посадових осіб, уповноважених розглядати та накладати адміністративне стягнення, застосовувати заходи адміністративного впливу в межах їх компетенції, у точній відповідності до закону.

Відповідно до загальної норми статті 284 КпАП посадові особи Держгірпромнагляду згідно з встановленим порядком, після розгляду справи про адміністративне правопорушення з урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, ступеня його вини, майнового стану, обставин, що пом’якшують або обтяжують відповідальність, мають право винести одну з таких постанов:

1) про накладення адміністративного стягнення;

2) про застосування заходів впливу, передбачених статтею 241 КпАП;

3) про закриття справи.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Положення про навчання з охорони праці на підприємстві

Одним з основних документів з навчання і перевірки знань з питань охорони праці на підприємстві є Положення про навчання з питань охорони праці. Які вимоги до цього документа, хто його затверджує й узгоджує — дізнайтеся зі статті
56629

Медичний огляд працівників харчової промисловості на прикладі молочно-товарної ферми

Ознайомтеся з порядком проведення обов'язкових медоглядів для працівників молочно-товарної ферми, де утримується велика рогата худоба. Дізнайтеся, хто відповідає за організацію таких медичних оглядів, та які працівники повинні пройти профілактичний медогляд, далі у статті
1527

План-графік проведення навчання з охорони праці на підприємстві

На підприємстві необхідно скласти план-графік проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці. План-графік навчання з охорони праці доцільно розробити напередодні нового календарного року. Які вимоги до форми цього документа — дізнайтеся зі статті
71368

Навчання з питань охорони праці

Провести навчання з охорони праці та перевірку знань за його результатами — одне із завдань служби охорони праці підприємства. Дізнайтеся про організацію та види навчання з питань охорони праці, а також завантажте готові зразки необхідних документів
124333

Наказ про навчання з питань охорони праці

Скачайте зразок наказу про організацію навчання і перевірки знань з питань охорони праці на підприємстві. Цей зразок, розроблений експертом, можна швидко адаптувати до умов вашого підприємства
33498

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді