Особи, які постраждали внаслідок нещасного випадку на виробництві, мають змогу подати заяву онлайн про призначення/перерахунок страхових виплат або про надання соціальної послуги з догляду вдома. Таку можливість надає Пенсійний фонд України (ПФУ)
Які особливості виплат у зв’язку з нещасним випадком на виробництві та профзахворюванням
Завдяки централізованим інформаційним технологіям застраховані особи мають змогу на вебпорталі електронних послуг ПФУ скористатись онлайн-послугами:
- подати заяву про призначення/перерахунок страхових виплат постраждалим на виробництві та про надання соціальної послуги з догляду вдома;
- отримати дані персональної електронної облікової картки застрахованої особи та інші відомості з Реєстру застрахованих осіб — інформацію про:
- заробітну плату — дохід, грошове забезпечення;
- сплачені страхові внески;
- набутий страховий стаж;
- контролювати сплату роботодавцями страхових внесків;
- мати доступ до наявних відомостей своєї електронної трудової книжки;
- подавати звернення (запит, пропозицію) та переглядати стан їх опрацювання;
- одержувати та переглядати повідомлення від Фонду.
Роботодавці через електронний кабінет на вебпорталі ПФУ можуть подати заяву-розрахунок для отримання фінансування по лікарняних і звіт про використані страхові кошти.
На вебпорталі ПФУ, окрім того, працює сервіс «Пенсійний калькулятор», за допомогою якого можна порахувати орієнтовний розмір майбутньої пенсії, а користувачі також мають змогу:
- отримати доступ до своєї електронної пенсійної справи (пенсіонери);
- подати заяву:
- на призначення або перерахунок пенсії, житлової субсидії або пільги;
- оформлення пенсійного посвідчення;
- надіслати дані для внесення змін до пенсійної справи;
- сплатити добровільні внески на пенсійне страхування за себе або за інших осіб;
- робити благодійні пожертви до системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування.
Джерело: ПФУ
Якщо стався нещасний випадок на виробництві, який завдав шкоди робітникам або іншим людям, роботодавець зобов'язаний вжити всіх зусиль для організації неупередженої та повної перевірки обставин такої події. У статті розповідаємо не лише про загальний порядок розслідування нещасних випадків безпосередньо на виробництві, а й про те, як провести розслідування в умовах воєнного стану
Якщо на підприємстві стався нещасний випадок, потрібно організувати розслідування відповідно до чинного порядку. Як заповнювати форму акта Н-1, які дані потрібно вказати, скільки років зберігати документ, яким органам надіслати — далі у статті
Про всі нещасні випадки, професійні захворювання, загоряння, пожежі та аварійні ситуації на підприємстві необхідно негайно сповістити безпосереднього керівника робіт, службу охорони праці підприємства або іншу уповноважену особу. Кого саме та в яких випадках сповіщати, визначте в наказі, зразок якого пропонуємо вам скачати.
Після того, як комісія зі службового розслідування встановила причини, винних осіб і зміст порушень, вона складає акт службового розслідування. Скачайте Акт службового розслідування: зразок, розроблений експертом
Для розслідування нещасних випадків, що не підлягають спеціальному розслідуванню, за наказом роботодавця на підприємстві утворюється комісія з розслідування нещасного випадку. Детальніше про склад комісії, її обов’язки і повноваження та про особливості створення комісії під час війни дізнайтеся зі статті.