Кабмін за ініціативи Мінінфраструктури ухвалив порядок супроводження автотранспорту, який має ознаки перевантаження, до найближчого місця зважування, а також заборони подальшого його руху.
Постанова Уряду дозволить інспекторам Державної служби України з безпеки на транспорті (далі — інспектори ДСБТ) слідкувати за тим, як перевізники дотримують вагових норм. Новий інструмент спрямований передусім на збереження доріг — особливо там, де не встановлені системи автоматичного зважування в русі.
Документ передбачає, що інспектори ДСБТ мають право:
- зупиняти авто з ознаками перевантаження та супроводжувати його для зважування до найближчого спеціально облаштованого майданчика — не далі ніж 50 км;
- використовувати спеціальний блокувальний пристрій, якщо водій відмовляється їхати до місця зважування чи виправляти порушення у випадку підтвердження перевищення дозволених норм.
Ознаки, за яких інспектор ДСБТ може направити автомобіль на зважування:
- завантаження вище бортів;
- просідання вузлів підвіски;
- відсутність товарно-транспортної накладної чи відмова її пред’явити.
Інспектори ДСБТ повністю фіксуватимуть спілкування з водієм на боді-камеру для того, щоб попередити будь-які корупційні зловживання. Така норма діє із серпня минулого року. У випадку, якщо інспектор не зафіксував спілкування з водієм на камеру, він нестиме дисциплінарну відповідальність.
Довідково. Зараз на дорогах державного значення фіксують порушення 48 систем автоматичного зважування (WIM). Завдяки роботі WIM у 2023 році до державного бюджету надійшло 83 млн грн від штрафів за порушення встановлених норм.
Джерело: Урядовий портал
Любі читачі, команда Цифрового видавництва Експертус продовжує працювати і надавати вам професійну підтримку
У разі, якщо вам потрібні консультація експерта або відповідь на питання, передплатіть за спеціальною ціною електронний журнал «Довідник спеціаліста з охорони праці» або систему «Експертус Охорона праці»