Держпраці надала рекомендації членам комісій підприємств та робочих органів Фонду соціального страхування щодо порядку розслідування нещасних випадків та гострих професійних захворювань під час карантину.
Шпаргалка: як організувати розслідування нещасного випадку
З метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 Державна служба України з питань праці рекомендує:
1. Проводити розподіл обов’язків членів комісій з урахуванням обмеження контактного спілкування між членами комісії та особами, котрі можуть бути залучені до розслідування нещасного випадку. Зокрема, делегувати представникам роботодавця виконання обов’язків комісії, визначених п. 33 Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою КМУ від 17.04.2020 № 337 (далі — Порядок), необхідність виконання яких передбачає перебування членів комісії на території суб’єкта господарювання.
2. Опитування свідків, зустріч з потерпілим, членами його сім’ї або з уповноваженою ним (ними) особою проводити обмеженим складом членів комісії (одна-дві особи). У разі необхідності засідання комісії проводити обмеженим складом із додержанням вимоги щодо кворуму та з використанням конференц-зв’язку й інших сучасних засобів зв’язку.
3. Виконувати інші обов’язки комісії, визначені п. 33 Порядку, та здійснювати документальне оформлення матеріалів розслідування з урахуванням обмежень, пов’язаних із запровадженням карантинних заходів.
У Держпраці також зазначили, що з метою контролю за своєчасністю та об’єктивністю проведення розслідувань нещасних випадків та/або гострих професійних захворювань (отруєнь), аварій, за підготовкою матеріалів розслідування посадові особи територіальних органів Держпраці використовують повноваження відповідно до чинного законодавства.
Микола Федоренкоголовний державний інспектор Головного управління Державної служби України з питань праці у Київській області У який строк комісія проводить розслідування нещасного випадку?
Нещасний випадок на виробництві це завжди привід для хвилювання. Важливо не лише подбати про працівника, а й належним чином провести розслідування нещасного випадку та оформити відповідні документи. У статті розповідаємо, що таке нещасний випадок та якими мають бути дії керівника робіт і роботодавця у разі його настання
Якщо стався нещасний випадок на виробництві, який завдав шкоди робітникам або іншим людям, роботодавець зобов'язаний вжити всіх зусиль для організації неупередженої та повної перевірки обставин такої події. У статті розповідаємо не лише про загальний порядок розслідування нещасних випадків безпосередньо на виробництві, а й про те, як провести розслідування в умовах воєнного стану
Якщо на підприємстві стався нещасний випадок, потрібно організувати розслідування відповідно до чинного порядку. Як заповнювати форму акта Н-1, які дані потрібно вказати, скільки років зберігати документ, яким органам надіслати — далі у статті
Про всі нещасні випадки, професійні захворювання, загоряння, пожежі та аварійні ситуації на підприємстві необхідно негайно сповістити безпосереднього керівника робіт, службу охорони праці підприємства або іншу уповноважену особу. Кого саме та в яких випадках сповіщати, визначте в наказі, зразок якого пропонуємо вам скачати.
Після того, як комісія зі службового розслідування встановила причини, винних осіб і зміст порушень, вона складає акт службового розслідування. Скачайте Акт службового розслідування: зразок, розроблений експертом