Оплата праці під час простою на підприємстві

1004

Запитання

Чи зберігається за працівником заробітна плата під час періоду простою на підприємстві?

Відповідь

У Кодексі законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних умов, потрібних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ч.1 ст. 34).

Під час простою працівника можуть перевести на іншу роботу в межах того самого підприємства на весь час простою, однак для цього потрібна його згода. При визначенні виду роботи враховуються спеціальність і кваліфікація особи. Якщо працівника переводять на інше підприємство, повинні виконуватися дві умови:

  • таке підприємство має бути розташоване у тій самій місцевості;
  • строк роботи на ньому не повинен перевищувати один місяць.

Важливо!

До трудової книжки не вносяться відомості про тимчасове переведення на іншу роботу, якщо воно пов’язане з простоєм на підприємстві.

Як має оплачуватися час простою працівнику? Тут все залежить від того, з чиєї вини такий простій відбувся. Якщо винен працівник, цей період йому не оплачується. Час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). Однак, укладаючи колективний договір, для таких випадків можна передбачити й іншу суму, яка буде вища за ту, що фігурує в законі.

Згідно з ч. 2 ст. 113 КЗпП працівник зобов’язаний повідомити про початок простою (якщо не йдеться про простій підрозділу або всього підприємства) власника, уповноважений ним орган, бригадира, майстра або інших посадових осіб.

За інформацією Держпраці в Івано-Франківській області

додаток

Статичний блок для запитань-відповідейСтатичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про навчання з питань охорони праці

Скачайте зразок наказу про організацію навчання і перевірки знань з питань охорони праці на підприємстві. Цей зразок, розроблений експертом, можна швидко адаптувати до умов вашого підприємства
33173

Як здійснюється навчання з питань охорони праці посадових осіб

Навчання і перевірка знань з питань охорони праці посадових осіб є важливою складовою в системі охорони праці. Роботодавцю потрібно організувати відповідне навчання з питань охорони праці посадових осіб, трудові обов’язки яких пов’язані з організацією робіт на підприємстві. Дізнайтесь про все необхідне зі статті
21688

Зразок наказу про затвердження інструкцій з охорони праці в школі

Для затвердження інструкцій з охорони праці в школі керівник навчально-виховного закладу видає відповідний наказ. Пропонуємо скачати приклад такого наказу та ознайомитись із корисною тематичною інформацією
36965

Типове положення про навчання з питань охорони праці

Вимоги Типового положення про навчання з питань охорони праці стосуються організації навчання та перевірки знань з питань охорони праці посадових осіб та інших працівників підприємства. Дізнайтесь про все, що необхідно знати, далі у статті
45113

Що таке охорона праці: організація, підпорядкування, фінансування, контроль

Організація охорони праці на підприємстві — це цілісна система прав, обов’язків та повноважень суб’єктів виробничого процесу, процедур, спрямованих на дотримання безпечного рівня виробництва, правил та нормативних вимог, які регулюють питання найманої праці
105197