Оплата праці під час простою на підприємстві
Запитання
Чи зберігається за працівником заробітна плата під час періоду простою на підприємстві?
Відповідь
У Кодексі законів про працю України (далі – КЗпП) визначено, що простій – це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних умов, потрібних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами (ч.1 ст. 34).
Під час простою працівника можуть перевести на іншу роботу в межах того самого підприємства на весь час простою, однак для цього потрібна його згода. При визначенні виду роботи враховуються спеціальність і кваліфікація особи. Якщо працівника переводять на інше підприємство, повинні виконуватися дві умови:
- таке підприємство має бути розташоване у тій самій місцевості;
- строк роботи на ньому не повинен перевищувати один місяць.
Як має оплачуватися час простою працівнику? Тут все залежить від того, з чиєї вини такий простій відбувся. Якщо винен працівник, цей період йому не оплачується. Час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу). Однак, укладаючи колективний договір, для таких випадків можна передбачити й іншу суму, яка буде вища за ту, що фігурує в законі.
Згідно з ч. 2 ст. 113 КЗпП працівник зобов’язаний повідомити про початок простою (якщо не йдеться про простій підрозділу або всього підприємства) власника, уповноважений ним орган, бригадира, майстра або інших посадових осіб.
За інформацією Держпраці в Івано-Франківській області