Затверджено критерії утворення державних пожежно-рятувальних підрозділів

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Затверджено Критерії утворення державних пожежно-рятувальних підрозділів (частин) Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту в адміністративно-територіальних одиницях та Перелік суб’єктів господарювання, де утворюються такі підрозділи (частини).

Відповідно до частини четвертої статті 24 Кодексу цивільного захисту України Кабінет Міністрів України постановою від 27.11.2013 № 874 затвердив Критерії утворення державних пожежно-рятувальних підрозділів (частин) Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту в адміністративно-територіальних одиницях та Перелік суб’єктів господарювання, де утворюються такі підрозділи (частини).

Відтепер державні пожежно-рятувальні частини формуватимуться згідно з такими критеріями:

  • кількість жителів населеного пункту;
  • радіус обслуговування одним державним пожежно-рятувальним підрозділом (частиною);
  • нормативи прибуття державних пожежно-рятувальних підрозділів (частин) до місця виклику.

Так, нормативи прибуття державних пожежно-рятувальних підрозділів до місця виклику не мають перевищувати:

  • на території міст — 10 хв.;
  • у населених пунктах за межами міста — 20 хв.

З урахуванням метеорологічних умов, сезонних особливостей та стану доріг нормативи прибуття можуть бути перевищені, але не більше ніж на 5 хв.

Радіус обслуговування одним державним пожежно-рятувальним підрозділом (частиною) визначається державними будівельними нормами. По дорогах загального користування радіус обслуговування не має перевищувати 3 км. Якщо в зоні виїзду підрозділу (частини) розміщуються промислові підприємства, радіус обслуговування залежно від категорії виробництва становить до 2 або 4 км.

Використання цих критеріїв дозволить визначити місце розташування пожежного депо для швидкого та ефективного реагування рятувальниками пожежних загонів.

Також затверджено Перелік господарських суб'єктів, де можуть утворюватися державні пожежно-рятувальні підрозділи (частини) Оперативно-рятувальної служби цивільного населення. Зокрема, до Переліку ввійшли підприємства з високим ризиком техногенної та пожежної небезпеки, а також підприємства, які мають стратегічне значення для безпеки держави та економіки.

Цей нормативний акт покликаний захистити населення і території від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру та вдосконалити управління у сфері пожежної безпеки.

Нагадаємо, що оперативно-рятувальна служба цивільного захисту працює в структурі Державної служби України з надзвичайних ситуацій, яка відповідальна за ліквідацію надзвичайних ситуацій, пожежну та техногенну безпеку, діяльність аварійно-рятувальних служб, профілактику травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічну діяльність.

Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Покажчик НПАОП

Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Чинні нормативні акти ви знайдете в Покажчику нормативно-правових актів з охорони праці. Для зручності використовуйте сервіс для роботи.
115766

Організовуємо навчання з охорони праці посадових осіб

Для досягнення безперервного та безпечного стану виробничого процесу роботодавцю потрібно організувати відповідне навчання з питань охорони праці посадових осіб, трудові обов’язки яких пов’язані з загальною організацією здійснення робіт на підприємстві.
20593

Cистема управління охороною праці (СУОП)

Що таке система управління охороною праці на підприємстві або СУОП та для чого її впроваджувати? Які питання повинна регулювати ця система та як визначити її ефективність? Дізнайтеся більше зі статті.
53493

Як відбувається перевірка знань з електробезпеки

Які бувають види перевірок знань з електробезпеки, хто з працівників та з якою періодичністю має їх проходити, як організувати перевірку знань з електробезпеки. Про все це — далі у статті.
43303

Особливості проведення повторного інструктажу з охорони праці

Повторний інструктаж з охорони праці: кому проводити, які матеріали використовувати під час занять, як правильно вчинити, якщо працівник перебував у відпустці або хворів у день проведення повторного інструктажу.
114302

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді