Хто відповідає за пожежну безпеку на підприємстві
Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) створила й упроваджує в роботу нові електронні сервіси. Вони покликані забезпечити організацію незалежного аудиту пожежної та техногенної безпеки суб’єктів господарювання.
Мета створення е-реєстру — підвищити рівень пожежної безпеки, спростити ведення бізнесу та обмежити кількість різних перевірок.
Нагадаємо, восени 2022 року парламент ухвалив Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо перших кроків дерегуляції бізнесу шляхом страхування цивільної відповідальності» № 2655-IX, який дає змогу суб’єктам господарювання із середнім та/або незначним ступенями ризику ініціювати на своїх об’єктах незалежний аудит відповідності вимогам пожежної й техногенної безпеки. Це дозволить:
- укласти договори страхування й зменшити кількість планових перевірок, збільшити період між ними;
- посилити гарантії відшкодування збитків у разі порушення вимог пожежної безпеки.
За наявності страхового поліса цивільної відповідальності ДСНС може не проводити планові перевірки у суб’єктів господарювання:
- із середнім ступенем ризику — до 6 років поспіль;
- з низьким ступенем ризику — до 10 років.
Аудит не тягне за собою негативних наслідків і санкцій та є добровільним.
Зараз на сайті ДСНС працюють:
- електронна форма, через яку зацікавлені організації й експерти можуть подати документи для проходження професійної атестації та отримання кваліфікаційного сертифіката;
- е-реєстр організацій, які проводять аудит пожежної та техногенної безпеки, і експертів у сфері пожежної та техногенної безпеки, куди вноситимуть записи про видані сертифікати;
- Реєстр договорів страхування, укладених за результатами аудиту й отриманих актів.
Джерело: ДСНС