Е-документообіг у СУОП: чому корисно впровадити
Кабмін ухвалив постанову, яка унормовує технічні вимоги до створення та перевірки удосконалених електронних підписів (УЕП) чи печаток.
Постанова значно спрощує отримання та використання удосконалених електронних підписів. Замість кваліфікованого е-підпису (КЕП) тепер можна буде використовувати УЕП, якщо закон не вимагає іншого.
Раніше УЕП та печатки використовували тимчасово в межах експерименту на період дії воєнного стану.
Фізичні та юридичні особи зможуть використовувати електронний підпис, не зберігаючи його на захищеному носії. Це, зокрема, дасть змогу забезпечити безперебійне функціонування електронного документообігу та перевірки користувачів.
Постанова також допоможе гармонізувати українське законодавство у сфері електронних довірчих послуг з європейським.
Удосконалені та кваліфіковані е-підписи дають змогу ідентифікувати підписувача, засвідчити його згоду зі змістом електронного документа.
УЕП і КЕП також використовуються, щоб забезпечити цілісність е-документа.
Різниця між ними полягає в тому, що УЕП має середній рівень довіри.
КЕП забезпечує вищий рівень захисту, має високий рівень довіри як засіб електронної ідентифікації та прирівнюється до власноручного підпису. Одна з головних його ознак — він зберігається на захищеному носії особистого ключа.
Джерело: Урядовий портал