Класифікацію акумуляторних батарей (АБ) залежно від призначення та схему їх марковання поділяють на три класи: клас А (легкові автомобілі), клас В (вантажні автомобілі), клас С (пасажирські транспортні засоби). Існують також європейські стандарти ІЕС та EN, наприклад, ІЕС 60095-1:2000 «Стартерні батареї свинцево-кислотних акумуляторів. Загальні вимоги та методи випробування».
Обслуговування і ремонт акумуляторних батарей належать до робіт підвищеної небезпеки. Експлуатація АБ не належить до робіт підвищеної небезпеки та не передбачає отримання документа дозвільного характеру. До експлуатації АБ допускається особа, яка пройшла інструктаж з електробезпеки та інструктаж з питань охорони праці під час роботи з транспортним засобом із АБ, до управління яким залучається.
До виконання постійних робіт з обслуговування АБ допускається особа за професією акумуляторник або електромонтажник акумуляторних батарей. Під час щозмінного технічного обслуговування АБ транспортного засобу не рідше ніж 1 раз на 15 діб виконують операції, визначені виробником транспортного засобу і АБ.
Відпрацьовані АБ та електроліти підлягають утилізації через спеціалізовані приймальні пункти для перероблення згідно з вимогами ДСТУ 3211-95 «Брухт і відходи кольорових металів і сплавів. Загальні технічні умови» та Положення про порядок збирання та переробки відпрацьованих свинцево-кислотних акумуляторів, затвердженого спільним наказом Міністерства промисловості України, Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України від 31.12.1996 № 223/154/165.
Читайте повну версію статті «Безпечна експлуатація акумуляторних свинцевих батарей транспортних засобів» у журналі «Довідник спеціаліста з охорони праці» № 08/2014.