Держгірпромнагляд у листі від 15.01.2015 року № 187/0/8.1-03/6/15 роз’яснив, як діяти спеціальній комісії із розслідування нещасного випадку (аварії, ДТП) у разі неотримання протягом певного часу необхідних матеріалів від правоохоронних органів
Держгірпромнагляд у листі від 15.01.2015 року № 187/0/8.1-03/6/15 роз’яснив, як діяти спеціальній комісії із розслідування нещасного випадку (аварії, ДТП) у разі неотримання протягом певного часу необхідних матеріалів від правоохоронних органів.
Зокрема, вичерпний перелік випадків, коли для проведення розслідування нещасного випадку обов’язковим є використання матеріалів розслідувань, проведених іншими органами, передбачений Порядком проведення розслідування та ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань і аварій на виробництві, затвердженим постановою КМУ від 30.11.2011 № 1232 (далі — Порядок № 1232).
Водночас установлений Порядком № 1232 обов’язок надавати відповідну інформацію на запит голови комісії з розслідування не має свого відображення у нормативно-правових актах, які регулюють діяльність правоохоронних органів.
Навіть більше, відомості досудового розслідування згідно з кримінальним процесуальним законодавством можна розголошувати лише з дозволу слідчого або прокурора і в тому обсязі, в якому вони визнають можливим.
Отже, отримати необхідну інформацію комісія з розслідування може лише з дозволу прокурора або слідчого, яким направляються обгрунтовані запити. У разі відмови останніх у задоволенні запитів, Держгірпромнагляд рекомендує комісії направляти такі запити повторно посадовим особам вищого рівня правоохоронних органів.
Для розслідування нещасних випадків, що не підлягають спеціальному розслідуванню, за наказом роботодавця на підприємстві утворюється комісія з розслідування нещасного випадку. Детальніше про склад комісії, її обов’язки і повноваження та про особливості створення комісії під час війни дізнайтеся зі статті.
Робота, пов’язана з керуванням транспортними засобами, вимагає підвищеної концентрації уваги, що часто призводить до надмірного емоційного та нервового напруження. Тому так важливо правильно урегулювати робочий час та час відпочинку водіїв.
Інженер з охорони праці не займається законотворчістю, однак опрацювання нормативної бази — складова його роботи. Він має знати, які існують нормативно-правові акти з охорони праці та як їх правильно застосовувати. Про основні нормативні документи з охорони праці — далі у статті.
Одним із основних видів контролю за станом охорони праці на підприємстві є триступеневий адміністративно-громадський контроль. Хто та як має його організувати? Чи обов’язково всім підприємствам дотримуватись триступеневої схеми контролю, — роз'яснюємо у статті.
Інструкції з охорони праці в закладі освіти — це локальні нормативно-правові акти, що визначають обов’язкові вимоги безпеки, яких повинні дотримувати працівники навчальних закладів. У статті ви знайдете зразки інструкцій з охорони праці в школі. За потреби адаптуйте їх до умов вашого навчального закладу