Міністерство інфраструктури змінило Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів. Наказ № 337, яким затверджені зміни, почне діяти через 3 місяці з дня, коли його офіційно опублікують.
Як обліковувати робочий час водіїв транспортних засобів
Наказом № 337 запроваджено такі вимоги:
- водій має вказати на роздруківці тахографа характер і причину виникнення непередбачуваних обставин не пізніше ніж у момент прибуття до місця стоянки;
- водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення;
- крім індивідуальної контрольної книжки, водій повинен мати копію графіка змінності водіїв у разі, коли транспорт не обладнаний тахографом.
Також оновлення закріпили низку положень стосовно тривалості робочого часу. Так, тривалість періоду керування не може перевищувати 56 годин на тиждень та 90 годин протягом двох тижнів.
Водіям з підсумованим обліком робочого часу тривалість щоденного (міжзмінного) відпочинку в окремі періоди можна зменшити до 9 послідовних годин протягом будь-якого 24-годинного періоду, але не частіше ніж тричі на тиждень (рахуючи від початку робочої зміни). Звісно, робочий час протягом облікового періоду не повинен перевищувати встановлену норму, а протягом тижня має бути не менше одного вихідного дня.
При цьому нормальна тривалість робочого дня охоплює тривалі простої, очікування у транспортному засобі чи на робочому місці або ж час для того, щоб доїхати до відповідного місця відпочинку. Тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування протягом дня (зміни) не перевищує 10 годин, але не частіше ніж двічі на тиждень, та 9 годин в інші дні.
Як має проходити передрейсовий медичний огляд водіїв
Час, коли водій не зобов’язаний перебувати на робочому місці, але має залишатися на зв’язку та бути готовим відповісти на будь-який виклик, почати чи відновити рух або виконати іншу роботу, відноситься до часу простоїв не з вини водія і включається до робочого часу.
Для водіїв автобусів, які здійснюють регулярні пасажирські перевезення, за їхньою згодою передбачена можливість встановити робочий день з розподілом зміни на дві частини за умови, що тривалість цих частин не перевищує 4 години 30 хвилин з урахуванням часу, необхідного для повернення на місце стоянки.
У скоригованому Положенні також затверджено форму бланку підтвердження діяльності та надано визначення робочої зміни і змінної перерви. А ще відтепер вимоги Положення не поширюються на заклади охорони здоров’я.
Джерело: ЛІГА:ЗАКОН