Обсяг витрат на охорону праці, їх призначення та оформлення регламентовані низкою нормативних актів, і порушення цих правил може призвести до серйозних наслідків. Скільки та на що витрачати — розповідає експерт.
Закон про охорону праці зобов’язує підприємства незалежно від форм власності або фізичних осіб, які використовують найману працю, витрачати на охорону праці не менше ніж 0,5% від фонду оплати праці за попередній рік. Така ж вимога міститься і у Кодексі законів про працю. Але потрібно розрізняти, що можна віднести до витрат на охорону праці, а що — ні.
Що віднести до витрат на охорону праці
Порушення вимог нормативних актів може стати причиною претензій з боку органів контролю. За порушення вимог законодавства про охорону праці посадових осіб підприємств і ФОП, які використовують найману працю, можуть притягти до адміністративної відповідальності. Окрім того, можуть притягти й до фінансової відповідальності за порушення інших вимог трудового законодавства
Щоб уникнути проблем, потрібно також відповідально поставитися до оформлення витрат на ОП. Зокрема, підготувати документацію, що підтверджує ці витрати. Більше порад — у новій консультації адвоката Ірини Шкарівської Кошти на охорону праці: скільки і на що витрачати.
Для чого створюють комісію з питань надзвичайних ситуацій, які документи розробити для її функціонування та як спланувати роботу комісії ‒ далі у статті
Водії автотранспортних засобів є в штаті багатьох підприємств та організацій. Як забезпечити охорону праці водіїв автотранспортних засобів — читайте у статті
Інструктажі з питань пожежної безпеки — один із найбільш ефективних заходів забезпечення пожежної безпеки на підприємстві. Зі статті ви дізнаєтеся про види протипожежних інструктажів, періодичність проведення інструктажів з пожежної безпеки та перевірку набутих знань
Чи потрібно вносити інформацію про всі медичні огляди працівників? Яка відповідальність загрожує роботодавцю, якщо дані подані невчасно або не внесені взагалі?
Існує декілька способів, як організувати роботу працівників під час воєнного стану. Один із можливих варіантів — перевести працівників на дистанційну роботу. Дізнайтеся, як це зробити із дотриманням чинного законодавства.