Щодо оплати потерпілому витрат на медичну допомогу

Виконавча дирекція Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у листі від 19.10.2016 № 252-06-13 надає роз’яснення щодо недопущення порушення прав потерпілих на отримання повного обсягу необхідних видів допомоги, потребу в яких визначено відповідно до вимог чинного законодавства, а також неухильного дотримання законодавства в сфері загальнообов’язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.

Порядок призначення та виплати страхового відшкодування, включаючи витрати на медико-соціальні послуги, встановлено Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105), актами Кабінету Міністрів України, в частині, що поширюються на діяльність Фонду, постановами правління Фонду, прийнятими відповідно до Закону № 1105.

Відповідно до частини третьої статті 42 Закону № 1105 Фонд фінансує витрати на медичну та соціальну допомогу, у тому числі на додаткове харчування, придбання ліків, спеціальний медичний, постійний сторонній догляд, побутове обслуговування, протезування, медичну реабілітацію, санаторно-курортне лікування, придбання спеціальних засобів пересування тощо, якщо потребу в них визначено висновками МСЕК та індивідуальною програмою реабілітації інваліда (у разі її складення) з метою якнайшвидшого відновлення здоров'я застрахованого.

Відповідно до частини сьомої статті 26 Закону № 1105 страхові виплати складаються в тому числі зі страхових витрат на медичну та соціальну допомогу.

Отже, страхові витрати на медичну та соціальну допомогу — це одна із складових страхових виплат, визначених та гарантованих законом. Підставою для оплати потерпілому витрат на медичну допомогу, проведення медичної, професійної та соціальної реабілітації, а також страхових виплат є акт розслідування нещасного випадку або акт розслідування професійного захворювання (отруєння) за встановленими формами (частина третя статті 36 Закону № 1105).

Отже, у разі наявності у справі про страхові виплати потерпілого висновку МСЕК (відповідно до форми первинної облікової документації № 158-1/о «Виписка з акта огляду медико-соціальною експертною комісією про результати визначення ступеня втрати професійної працездатності у відсотках, потреби у наданні медичної та соціальної допомоги», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30.07.2012 № 577, або відповідно до форм первинної облікової документації, затверджених нормативними актами, що діяли на момент огляду потерпілих щодо потреби у додаткових видах допомоги — у робочого органу виконавчої дирекції Фонду для припинення страхових виплат відсутні правові підстави, визначені статтею 46 Закону № 1105.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про встановлення доплат за несприятливі умови праці

Наказ про доплату за шкідливі умови праці допоможе встановити доплату за шкідливі умови праці, підтверджені під час атестації робочих місць за умовами праці. Скачайте зразок наказу про доплату за шкідливі умови праці.
13177

Охорона праці жінок в Україні

Якими нормами законодавства урегульована охорона праці жінок на підприємстві у мирний та воєнний час? Що потрібно знати про особливості роботи жінок з вантажами, роботу жінок у нічний час, про нюанси працевлаштування та звільнення жінок? Детально про трудові права жінок — у статті.
32571

Доплата за шкідливі умови праці 2024

Чинним законодавством передбачені пільги та компенсації за роботу у важких і шкідливих умовах праці. Зі статті ви дізнаєтеся, як нараховується доплата за шкідливі умови праці, якими нормативно-правовими актами це регулюється та яка відповідальність чекає на тих, хто порушує вимоги щодо призначення доплат.
32431

Охорона праці осіб з інвалідністю

Охорона праці осіб з інвалідністю передбачена законодавством. Зокрема, на роботодавців покладено обов’язок щодо працевлаштування інвалідів. Дізнайтеся більше про охорону праці інвалідів та зокрема про права інвалідів під час війни.
24449

Як забезпечується охорона праці жінок, неповнолітніх та осіб з інвалідністю

Охорона праці жінок, неповнолітніх, інвалідів забезпечується відповідними законодавчими нормами. Адже через певні фізичні, фізіологічні та інші особливості жінкам, неповнолітнім, інвалідам складніше реалізувати своє право на працю. У статті розповідаємо, як забезпечити рівні можливості для всіх працівників, незалежно від статі, віку чи інвалідності, та створити безпечні умови праці для всіх.
41809

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді