Розміщення та оснащення кабінету охорони праці

1858
Автор
експерт з охорони праці, Київ

Запитання

Де потрібно розмістити кабінет охорони праці — в адміністративному чи виробничому приміщенні?

Відповідь

Нормативно-правові акти з охорони праці напряму не зобов’язують роботодавця створювати кабінет охорони праці.

Однак однією із функцій служби охорони праці є організація роботи кабінету охорони праці. Про це йдеться у пункті 3.11 Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 № 255. Інший документ — Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затверджене наказом Держнаглядохоронпраці від 26.01.2005 № 15, — також вказує, що вступний інструктаж проводять у кабінеті охорони праці (п. 6.3).

Як створити кабінет охорони праці на підприємстві

Як створити такий кабінет, визначають Рекомендації щодо організації роботи кабінету промислової безпеки та охорони праці, затверджені Головою Держгірпромнагляду від 16.01.2008 (далі — Рекомендації).

У пункті 1.6 Рекомендацій зазначено:

Кабінет промислової безпеки та охорони праці рекомендовано розміщувати в окремому приміщенні, до складу якого входить одна або кілька кімнат, оснащених технічними засобами, навчальними посібниками і зразками, наочними та інформаційними матеріалами з питань охорони праці та промислової безпеки.

Інших рекомендацій немає. Тому кабінет охорони праці можна розмістити в будь-якому виробничому, адміністративному приміщенні. Головне — обладнати його відповідно до вимог щодо проведення вступного інструктажу та щоб була можливість проводити там тематичні заняття, лекції, семінари й консультації для працівників перед перевіркою їхніх знань із питань охорони праці та утримувати бібліотечний фонд з питань охорони праці підприємства.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Заохочення працівників до дотримання правил безпеки

Важливим та першочерговим завданням безпеки праці на робочих місцях є формування лідерства вищого керівництва в питаннях безпеки та пріоритетної уваги до цих питань. У такому випадку працівник буде бачити і вірити, що безпека його праці - це одна з ключових цінностей підприємства. Саме це є одним із мотивів безпечної поведінки працівників.
957

Атестація робочих місць за умовами праці: важливі нюанси, які потрібно знати роботодавцеві

Зі статті ви дізнаєтеся, який алгоритм проведення атестації робочих місць за умовами праці, як до неї підготуватися, яку відповідальність нестиме роботодавець, якщо він не провів атестацію, та чи потрібно проводити атестацію під час війни.
64677