Облік наказів з охорони праці
Запитання
На підприємстві формуємо документацію з охорони праці. Чи потрібно вести окремо нумерацію наказів з охорони праці, починаючи з першого, і зберігати їх окремо? Чи продовжувати нумерацію наказів з основної діяльності та зберігати все разом?
Відповідь
Нормативно-правові акти з охорони праці не регламентують, як вести облік наказів із питань охорони праці.
Як реєструвати документи, визначають Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджені наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5.
За змістом накази поділяють на групи:
- накази з основної діяльності (стосуються роботи всього підприємства чи окремих підрозділів);
- накази з адміністративно-господарських питань (пов’язані з господарським облаштуванням та забезпеченням підприємства);
- накази з кадрових питань (особового складу).
Накази керівника підприємства з питань організації охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, цивільного захисту можуть належати до кожної з цих груп.
Так, до наказів з основної діяльності належать накази:
- про створення служби охорони праці (СОП);
- призначення відповідальних осіб;
- затвердження заходів щодо організації роботи з охорони праці;
- створення комісій;
- проведення атестації робочих місць за умовами праці тощо.
До наказів з адміністративно-господарських питань належать, зокрема, накази: щодо інструкцій з охорони праці; проведення обов’язкових попереднього та періодичних медичних оглядів працівників; перевірки готовності підприємства до роботи в осінньо-зимовий період; створення комісії з перевірки знань із питань охорони праці підприємства.
До наказів з кадрових питань належать, наприклад, накази про надання щорічних додаткових відпусток працівникам за роботу зі шкідливими та важкими умовами праці.
Накази з охорони праці реєструють у журналах, кількість яких відповідає основним групам. Кожному наказу надають відповідний порядковий номер. Окрему нумерацію наказів з охорони праці не ведуть.
СОП зазвичай веде облік та зберігає копії наказів з питань охорони праці.