СУОП у благодійній організації: чи впроваджувати

910

Запитання

Чи потрібно впроваджувати систему управління охороною праці, створювати службу охорони праці, якщо у благодійному фонді працює семеро працівників?

Відповідь

⚡️ План перевірок Держпраці на 2021 рік

Закон про охорону праці поширюється на всіх юридичних і фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю.

Роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити дотримання законодавства щодо прав працівників у сфері охорони праці. Для цього він забезпечує функціонування системи управління охороною праці (СУОП) незалежно від чисельності працівників. На це вказує стаття 13 Закону про охорону праці. Зрозуміло, що в організації, де працює семеро осіб, упровадити СУОП буде значно простіше, ніж на середніх і великих підприємствах. Але основні вимоги цієї статті необхідно виконати.

⏩ Як упровадити СУОП на малих та середніх підприємствах

На підприємстві з кількістю працівників 50 і більше роботодавець створює службу охорони праці (СОП). Так скеровує стаття 15 Закону про охорону праці. Основна ознака підприємства — комерційна діяльність. Благодійний фонд є організацією, яка діє на некомерційній основі, тобто виконує соціальні функції безплатно й не належить до поняття «підприємство». Тому закон не передбачає створення СОП у цій організації. Водночас відсутність СОП у благодійному фонді може призвести до деяких порушень нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема під час розслідування нещасного випадку на виробництві. Комісію з розслідування нещасного випадку повинен очолювати інженер з охорони праці. Підстава — Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 № 337.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Заохочення працівників до дотримання правил безпеки

Важливим та першочерговим завданням безпеки праці на робочих місцях є формування лідерства вищого керівництва в питаннях безпеки та пріоритетної уваги до цих питань. У такому випадку працівник буде бачити і вірити, що безпека його праці - це одна з ключових цінностей підприємства. Саме це є одним із мотивів безпечної поведінки працівників.
960

Атестація робочих місць за умовами праці: важливі нюанси, які потрібно знати роботодавцеві

Зі статті ви дізнаєтеся, який алгоритм проведення атестації робочих місць за умовами праці, як до неї підготуватися, яку відповідальність нестиме роботодавець, якщо він не провів атестацію, та чи потрібно проводити атестацію під час війни.
64694