СУОП у благодійній організації: чи впроваджувати

1087

Запитання

Чи потрібно впроваджувати систему управління охороною праці, створювати службу охорони праці, якщо у благодійному фонді працює семеро працівників?

Відповідь

⚡️ План перевірок Держпраці на 2021 рік

Закон про охорону праці поширюється на всіх юридичних і фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю.

Роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити дотримання законодавства щодо прав працівників у сфері охорони праці. Для цього він забезпечує функціонування системи управління охороною праці (СУОП) незалежно від чисельності працівників. На це вказує стаття 13 Закону про охорону праці. Зрозуміло, що в організації, де працює семеро осіб, упровадити СУОП буде значно простіше, ніж на середніх і великих підприємствах. Але основні вимоги цієї статті необхідно виконати.

⏩ Як упровадити СУОП на малих та середніх підприємствах

На підприємстві з кількістю працівників 50 і більше роботодавець створює службу охорони праці (СОП). Так скеровує стаття 15 Закону про охорону праці. Основна ознака підприємства — комерційна діяльність. Благодійний фонд є організацією, яка діє на некомерційній основі, тобто виконує соціальні функції безплатно й не належить до поняття «підприємство». Тому закон не передбачає створення СОП у цій організації. Водночас відсутність СОП у благодійному фонді може призвести до деяких порушень нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема під час розслідування нещасного випадку на виробництві. Комісію з розслідування нещасного випадку повинен очолювати інженер з охорони праці. Підстава — Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 № 337.

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Безпека праці дистанційних працівників

Існує декілька способів, як організувати роботу працівників під час воєнного стану. Один із можливих варіантів — перевести працівників на дистанційну роботу. Дізнайтеся, як це зробити із дотриманням чинного законодавства.
24073

Електробезпека

Важливо не лише дотримуватися правил електробезпеки, а й знати про причини виникнення електротравм, яка дія електричного струму на організм людини, про умови ураження людини електричним струмом. Електробезпека на виробництві — докладно розповідаємо про всі нюанси у нашій статті.
83015

Вступний інструктаж: все, що потрібно знати

Вступний інструктаж з охорони праці проводять для кожного, без винятку, працівника. Але цей вид інструктажу є обов'язковим не тільки для працівників. Про які особливості проведення вступного інструктажу потрібно знати — розповідає експерт
178648

Генератор на підприємстві: експлуатуємо безпечно

Масове використання генераторів стало сучасною реальністю в Україні. У статті розповідаємо про переваги різних видів генераторів, як організувати їх безпечну роботу й подбати про пожежну безпеку та які вимоги до обслуговувального персоналу
16106