СУОП у благодійній організації: чи впроваджувати

655

Запитання

Чи потрібно впроваджувати систему управління охороною праці, створювати службу охорони праці, якщо у благодійному фонді працює семеро працівників?

Відповідь

⚡️ План перевірок Держпраці на 2021 рік

Закон про охорону праці поширюється на всіх юридичних і фізичних осіб, які відповідно до законодавства використовують найману працю.

Роботодавець зобов’язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити дотримання законодавства щодо прав працівників у сфері охорони праці. Для цього він забезпечує функціонування системи управління охороною праці (СУОП) незалежно від чисельності працівників. На це вказує стаття 13 Закону про охорону праці. Зрозуміло, що в організації, де працює семеро осіб, упровадити СУОП буде значно простіше, ніж на середніх і великих підприємствах. Але основні вимоги цієї статті необхідно виконати.

⏩ Як упровадити СУОП на малих та середніх підприємствах

На підприємстві з кількістю працівників 50 і більше роботодавець створює службу охорони праці (СОП). Так скеровує стаття 15 Закону про охорону праці. Основна ознака підприємства — комерційна діяльність. Благодійний фонд є організацією, яка діє на некомерційній основі, тобто виконує соціальні функції безплатно й не належить до поняття «підприємство». Тому закон не передбачає створення СОП у цій організації. Водночас відсутність СОП у благодійному фонді може призвести до деяких порушень нормативно-правових актів з охорони праці, зокрема під час розслідування нещасного випадку на виробництві. Комісію з розслідування нещасного випадку повинен очолювати інженер з охорони праці. Підстава — Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затверджений постановою КМУ від 17.04.2019 № 337.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота під час воєнного стану

Існує декілька способів, як організувати роботу працівників під час воєнного стану. Один із можливих варіантів — перевести працівників на дистанційну роботу. Дізнайтеся, як це зробити із дотриманням чинного законодавства.
21287

Якими мають бути дії працівників під час повітряної тривоги

Як роботодавці мають діяти під час повітряної тривоги? Дізнайтеся, чи зобов’язані працівники йти до бомбосховища під час повітряної тривоги, що має зробити роботодавець, щоб забезпечити їхню безпеку, та хто відповідатиме у разі постраждалих.
14324

Гарантії прав працівників на охорону праці

Дізнайтеся, які права на охорону праці мають працівники при укладанні трудового договору і як вони можуть забезпечити своє здоров'я на робочому місці. З'ясуйте, які умови роботодавець зобов’язаний виконати, щоб гарантувати безпечну працю.
625

Види засобів підмощування

Подбайте про безпечну організацію робочих місць. Зокрема, перевірте, чи правильно експлуатуєте засоби підмощування. Ділимося порадами, як це зробити правильно.
4838