Додаткові обов’язки для фахівця з охорони праці

791

Запитання

Чи можна призначати фахівця з охорони праці відповідальним з нагляду за утриманням та безпечною експлуатацією обладнання?

Відповідь


З одного боку, фахівця служби охорони праці (СОП) не повинні залучати до виконання функцій, не передбачених Законом про охорону праці та Типовим положенням про службу охорони праці, затвердженим наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 № 255 (НПАОП 0.00-4.21-04). З другого боку, якщо на підприємстві менше 50 працівників, функції СОП можуть виконувати за сумісництвом особи, які мають відповідну підготовку. Про це йдеться у статті 15 Закону про охорону праці та пункті 1.4 НПАОП 0.00-4.21-04.

Тобто можливість сумісництва залежить від кількості працівників. Якщо на підприємстві менше 50 працівників, роботодавець може доручити фахівцю СОП виконувати ще й інші обов’язки — за сумісництвом. Якщо на підприємстві працює понад 50 осіб, таке сумісництво заборонене.

Як організувати роботу СОП на малих та середніх підприємствах

Працівник СОП має право відмовитися від виконання робіт за сумісництвом. Власник або уповноважений ним орган не має права вимагати від працівника виконувати роботу, не обумовлену трудовим договором. Підстава — стаття 31 Кодексу законів про працю України.

Аби забезпечити оперативне розв’язання виробничих питань з охорони праці та пожежної безпеки, у штатному розписі підприємства можна ввести посаду заступника директора підприємства з охорони праці. Ця посада має більші повноваження, аніж передбачені НПАОП 0.00-4.21-04.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Заохочення працівників до дотримання правил безпеки

Важливим та першочерговим завданням безпеки праці на робочих місцях є формування лідерства вищого керівництва в питаннях безпеки та пріоритетної уваги до цих питань. У такому випадку працівник буде бачити і вірити, що безпека його праці - це одна з ключових цінностей підприємства. Саме це є одним із мотивів безпечної поведінки працівників.
957

Атестація робочих місць за умовами праці: важливі нюанси, які потрібно знати роботодавцеві

Зі статті ви дізнаєтеся, який алгоритм проведення атестації робочих місць за умовами праці, як до неї підготуватися, яку відповідальність нестиме роботодавець, якщо він не провів атестацію, та чи потрібно проводити атестацію під час війни.
64677