Національна поліція України ініціювала ведення електронного документування адміністративних порушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Документи, які набирають чинності в липні 2024 року
Поліцейський роздруковуватиме електронний протокол на спеціальному пристрої у двох примірниках. Один із них під розписку вручатиме водію, а інший примірник залишається в поліцейського та в подальшому надсилається на розгляд до суду разом з іншими матеріалами справи.
Мета запровадження електронних протоколів:
- автоматизація робочих процесів;
- своєчасність надсилання матеріалів до суду;
- автоматична перевірка за наявними інформаційними базами особи та транспортного засобу на предмет перебування їх в розшуку, повторності порушення, дійсності посвідчення водія тощо;
- спрощення обміну даними між державними структурами;
- відсутність людського або корупційного фактора.
Протоколи в паперовому вигляді є рівнозначними й мають таку саму юридичну силу відповідно до законодавства.
Переваги електронного протоколу:
- інформація про особу й транспортний засіб може завантажуватися через застосунок «Дія»;
- протокол автоматично відправляється в поліцейські бази та до суду одразу після оформлення;
- покращується якість складання адміністративних матеріалів, оскільки виключається фактор нерозбірливого почерку.
Джерело: МВС