1. Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей до інших регіонів України, для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?
Перше, що необхідно зробити, — стати на облік як внутрішньо переміщена особа.
Є три способи стати на облік:
- звернутися до місцевого управління соціального захисту населення за місцем перебування;
- звернутися до регіонального штабу з питань переселенців (такі штаби найчастіше розміщені на вокзалах);
- за умови тимчасового перебування в місцях компактного проживання переселенців, — звернутися до уповноважених осіб (працівників житлово-експлуатаційних організацій або уповноважених осіб сільських і селищних рад), які відвідують місця проживання внутрішньо переміщених осіб.
Для взяття на облік переселенець заповнює заяву. Також він дає згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI.
Разом із заявою особа пред’являє:
- громадянин України — паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;
- іноземець або особа без громадянства — паспортний документ, посвідку на постійне проживання або інший документ, що посвідчує особу.
Для продовження виплати пенсії після переїзду необхідно звернутися до управління ПФУ в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер фактично перебуває (проживає), надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік.
До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта та пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності).
2. Яким чином буде проведено виплату пенсії за період до місяця взяття на облік пенсіонера за місцем фактичного перебування (проживання)?
За даними електронної пенсійної справи виплата пенсії провадиться з місяця, наступного за місяцем припинення її виплати за попереднім місцем проживання.
Пенсію за місцем фактичного перебування (проживання) можливо отримати через підприємство поштового зв’язку або через обрану банківську установу, з якою органом ПФУ укладено відповідний договір.
3. Чи можливе переведення пенсійної справи пенсіонера у разі звернення його родичів?
Ні, заява на запит пенсійної справи за новим місцем проживання подається пенсіонером особисто до органу, що призначає пенсію, за новим місцем проживання (реєстрації). Це визначено пунктом 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління ПФУ від 25.11.2005 № 22-1.