Е-лікарняні: запитання і роз'яснення
Порядок формування листків непрацездатності в умовах воєнного стану не змінився. Працівник має звернутися по медичну допомогу. І в разі наявності тимчасової непрацездатності лікар сформує медичний висновок в електронній системі охорони здоров’я.
Якщо працівник є застрахованою особою та включений до Реєстру застрахованих осіб, — в Електронному реєстрі листків непрацездатності сформується листок непрацездатності. Він буде доступний працівнику та роботодавцю.
Для незастрахованих осіб листки непрацездатності не формуються, а документом, який підтверджує факт тимчасової непрацездатності, є сформований лікарем медичний висновок.
Якщо лікар не має технічної можливості сформувати медичний висновок в електронній системі охорони здоров’я, він може відкрити лікарняний у паперовій формі.
Як отримати виплату
Умови надання допомоги по тимчасовій непрацездатності та тривалість її виплати не змінились. Роботодавець зобов’язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг згідно із законодавством.
Такі виплати можна отримати, навіть якщо роботодавець не може опрацювати документи та подати заяву-розрахунок за місцем розташування через бойові дії.
Роботодавець не несе відповідальності за затримку до закінчення обставин, якщо він не може перевіряти дані в особистому кабінеті на сайті ПФУ з незалежних від нього причин, відповідно — не може своєчасно розглянути документи й прийняти рішення щодо виплати допомоги працівнику.
Зверніть увагу! Після відновлення доступу до кабінету страхувальника роботодавець зобов’язаний виконати свої обов’язки щодо матеріального забезпечення
Якщо підприємство розташоване на території, де бойові дії не ведуться, роботодавець має призначити працівникові допомогу у визначені терміни попри воєнний стан.
Чи можна скорочувати працівників під час воєнного стану
Щоб отримати виплати безпосередньо від Фонду соціального страхування України (ФСС) зверніться до будь-якого його відділення.
Із собою потрібно мати такі документи:
- паперовий листок непрацездатності або номер е-лікарняного;
- копії 1—4, 11—16 сторінок паспорта або сторінки з відповідною інформацією іншого документа, що посвідчує особу;
- довідку про присвоєння РНОКПП (реєстраційного номера картки платника податків).
За наявності також подаються інші документи, що підтверджують право на пільги, розмір заробітної плати тощо. Довідка про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи в цьому випадку не вимагається, однак може бути надана за наявності.
Кошти надійдуть на спеціально відкритий поточний рахунок або особисту банківську картку.
За матеріалами МОЗ