Більше року минуло з того часу, як в Україні вперше ввели карантин у зв’язку з поширенням COVID-19. Багатьох працівників перевели на дистанційну роботу, що породило безліч запитань щодо належної організації їх роботи.
![Хто відповідає за безпеку праці надомників і дистанційників Хто відповідає за безпеку праці надомників і дистанційників](/images/news/2021/03_2021/work.jpg)
Якими електронними документами мають обмінятися сторони трудового договору?
Законодавство підлаштовує різні сфери життя під нові реалії. Так, рік тому до КЗпП було введено поняття дистанційної (надомної) роботи, а вже цього року ці два поняття розділили. Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення правового регулювання дистанційної, надомної роботи та роботи із застосуванням гнучкого режиму робочого часу» від 04.02.2021 № 1213-IX набув чинності 27 лютого 2021 року.
І наразі службам охорони праці підприємств потрібно вчитися по-новому працювати з надомниками та дистанційниками. Зокрема, інструктажі та навчання тепер слід організовувати за іншим принципом. Важливо розрізняти, що є електронним документом, а що ні, а також змінити підхід до розслідування нещасних випадків.
Ірина Шкарівськаадвокат, постійний автор статей та лектор вебінарів на теми законодавства про охорону праці За що має відповідати роботодавець? Як проводити інструктажі, атестувати робоче місце та розслідувати нещасні випадки?
Судова практика стосовно дистанційної та надомної праці ще не сформована, тому фахівцям служб охорони праці варто уважно прислухатися до порад та рекомендацій юристів, щоб не допустити порушень законодавства.
Елеватори входять у новий сезон роботи в умовах війни. Поряд з небезпеками воєнного стану, періодичних обстрілів та аварійних відключень електроенергії на підприємства чатують і традиційні небезпеки. Тому роботодавцям необхідно забезпечити постійний нагляд за безпекою на робочих місцях та організовувати технологічний процес відповідно до вимог нормативно - правових актів з охорони праці (далі – НПАОП).
У цій статті розглянемо основні загрози, які виникають під час блекауту, а також рекомендації як підготуватися до блекаутів, щоб убезпечити працівників підприємства від травмувань та інших наслідків, пов’язаних із можливими непередбачуваними відключеннями електроенергії.
Комісію з питань охорони праці створюють як консультативно-дорадчий орган, у якому представники адміністрації і профспілок спільно вирішують питання безпеки, гігієни праці, виробничого середовища. Про те, як створити таку комісію і організувати її роботу, — далі.
Зі статті ви дізнаєтеся, чи існують вимоги, обмеження та ризики, які мають враховуватися під час ручного переміщення вантажів працівниками жіночої статі. Також ознайомитеся з нормами підіймання і переміщення важких речей жінками.
В останні два тижні в Україні встановилася надзвичайно спекотна погода, а отже роботодавцям час подбати про належні умови праці під час роботи в спеку. Зі статті ви дізнаєтеся, за якої температури дозволено виконувати різні види робіт, як запобігти перегріванню організму, а також знайдете зразки супровідних документів.