5 січня Уряд прийняв постанову «Деякі питання розслідування випадків смерті окремих категорій медичних працівників», якою врегулював процедуру розслідування випадків смерті медичних працівників, які надають допомогу пацієнтам з COVID-19.
⚡️ Що чекає на роботодавця, який приховав нещасний випадок
Документ вніс зміни до порядків, затверджених такими постановами КМУ:
- «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві» від 17.04.2019 № 337;
- «Деякі питання надання страхових виплат у разі захворювання або смерті медичних працівників у зв’язку з інфікуванням гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2» від 17.06.2020 № 498.
Зокрема, Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затверджений постанова КМУ від 17.04.2019 № 337, доповнили розділом «Процедура розслідування випадків смерті медичних працівників державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що надають первинну, екстрену, а також у стаціонарних умовах вторинну (спеціалізовану) і третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу пацієнтам з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, внаслідок інфікування коронавірусом SARS-CoV-2». Згідно зі змінами керівник закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ) зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання інформації про випадок смерті медпрацівника надати повідомлення у паперовій формі:
- територіальному органу Держпраці;
- робочому органу Фонду соціального страхування;
- уповноваженому органу управління або наглядовій раді закладу охорони здоров’я (
у разі її утворення).
Розслідування випадків смерті таких медпрацівників проводить комісія з розслідування гострого професійного захворювання COVID-19, спричиненого коронавірусом SARS-CoV-2, що призвело до смертельного наслідку (далі — комісія). ЇЇ утворює наказом керівник ЗОЗ, у якому працював медпрацівник, не пізніше наступного робочого дня з дня надсилання повідомлення про настання нещасного випадку.
Розслідування гострого професійного захворювання COVID-19, що призвело до смертельного наслідку, комісія проводить протягом п’яти робочих днів з дня її утворення. Розслідування можна продовжити, але не більше ніж на 10 робочих днів, якщо необхідно провести лабораторні дослідження, медичні експертизи, щоб встановити обставини та причини смерті медичного працівника.
Постанова регламентує й інші аспекти роботи комісії.
Документ також вніс зміни до Порядку здійснення страхових виплат у разі захворювання
«Факт смерті медичного працівника з причин, пов’язаних з його інфікуванням COVID-19 під час виконання професійних обов’язків в умовах підвищеного ризику зараження, встановлюється комісією (спеціальною комісією) з розслідування (спеціального розслідування), що проводиться відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 337 (Офіційний вісник України, 2019 р., № 34, ст. 1217), та оформляється актом розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався (сталося/сталася), за встановленою формою».
Як пояснили у Держпраці, зазначені зміни дозволять спростити отримання страхових виплат, передбачених статтею 39 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»
Джерело: Урядовий портал