На які перевірки в 2021 році поширюється мораторій — роз’яснення Мінсоцполітики

Норми Закону № 530-ІХ та Закону № 533-ІХ в частині обмежень планових перевірок суперечили одна одній, що заплутало суб’єкти господарювання. Колізію в законодавстві прибрали. Тож дізнайтесь, які контрольні заходи заборонені під час карантину, а які — ні.

На які перевірки під час карантину мораторій діє — роз’яснення Мінсоцполітики

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у листі від 11.12.2020 № 3632-06/73643-03 роз’яснило питання щодо дії мораторію на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

⚡️ Скачайте План перевірок Держпраці на 2021 рік

Нагадаємо, що ВРУ 17.03.2020 прийняла закони:

  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі — Закон № 530-ІХ) (зі змінами), згідно з яким на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (підпункт 4 пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення»);
  • «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі — Закон № 533-ІХ) (зі змінами), яким тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), але не раніше 30 червня 2020 року, забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю):
    • за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених КМУ критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику;
    • у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;
    • у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення (пункт 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення»).

Таким чином, цими законами було запроваджено подвійний мораторій на проведення планових перевірок. Норми Закону № 530-ІХ та Закону № 533-ІХ в частині обмежень планових заходів державного нагляду (контролю) суперечили одна одній, що створило колізію в українському законодавстві.

04.12.2020 Верховна Рада прийняла Закон України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», яким, зокрема, з метою усунення колізії в законах № 530-ІХ та № 533-ІХ, скасовано один із мораторіїв на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (виключено з пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону № 530-ІХ підпункт 4).

Увага! Мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності продовжує діяти в редакції Закону № 533-ІХ.

Як організувати роботу працівників під час карантину, не порушуючи трудове законодавство

Отже, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), заборонено проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю):

  • за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених КМУ критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності, віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику;
  • у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;
  • у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Джерело: Держпраці

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Призначення відповідального за теплове господарство

Як правильно призначити відповідального за теплове господарство? Які вимоги до персоналу та що необхідно знати для безпечної експлуатації теплових установок і мереж? У статті розглянуто ключові аспекти, правила та рекомендації щодо організації теплового господарства на підприємстві.
456

Журнал реєстрації перевірок

Для того, щоб не допустити несанкціонованих перевірок, на підприємстві заводять Журнал реєстрації заходів державного нагляду (контролю). Ведення його — добровільне. Скачайте бланк Журналу реєстрації перевірок установленого зразка, щоб бути готовим до приходу контролерів.
58008

Cистема управління охороною праці (СУОП)

Що таке система управління охороною праці на підприємстві або СУОП та для чого її впроваджувати? Які питання повинна регулювати ця система та як визначити її ефективність? Дізнайтеся більше зі статті.
44005

Дотримання вимог охорони праці на елеваторах

Елеватори входять у новий сезон роботи в умовах війни. Поряд з небезпеками воєнного стану, періодичних обстрілів та аварійних відключень електроенергії на підприємства чатують і традиційні небезпеки. Тому роботодавцям необхідно забезпечити постійний нагляд за безпекою на робочих місцях та організовувати технологічний процес відповідно до вимог нормативно - правових актів з охорони праці (далі – НПАОП).
265

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді