На які перевірки в 2021 році поширюється мораторій — роз’яснення Мінсоцполітики

Норми Закону № 530-ІХ та Закону № 533-ІХ в частині обмежень планових перевірок суперечили одна одній, що заплутало суб’єкти господарювання. Колізію в законодавстві прибрали. Тож дізнайтесь, які контрольні заходи заборонені під час карантину, а які — ні.

На які перевірки під час карантину мораторій діє — роз’яснення Мінсоцполітики

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України у листі від 11.12.2020 № 3632-06/73643-03 роз’яснило питання щодо дії мораторію на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

⚡️ Скачайте План перевірок Держпраці на 2021 рік

Нагадаємо, що ВРУ 17.03.2020 прийняла закони:

  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі — Закон № 530-ІХ) (зі змінами), згідно з яким на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (підпункт 4 пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення»);
  • «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (далі — Закон № 533-ІХ) (зі змінами), яким тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), але не раніше 30 червня 2020 року, забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю):
    • за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених КМУ критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику;
    • у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;
    • у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення (пункт 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення»).

Таким чином, цими законами було запроваджено подвійний мораторій на проведення планових перевірок. Норми Закону № 530-ІХ та Закону № 533-ІХ в частині обмежень планових заходів державного нагляду (контролю) суперечили одна одній, що створило колізію в українському законодавстві.

04.12.2020 Верховна Рада прийняла Закон України «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», яким, зокрема, з метою усунення колізії в законах № 530-ІХ та № 533-ІХ, скасовано один із мораторіїв на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (виключено з пункту 2 розділу II «Прикінцеві положення» Закону № 530-ІХ підпункт 4).

Увага! Мораторій на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності продовжує діяти в редакції Закону № 533-ІХ.

Як організувати роботу працівників під час карантину, не порушуючи трудове законодавство

Отже, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), заборонено проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю):

  • за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених КМУ критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності, віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику;
  • у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;
  • у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Джерело: Держпраці

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Дотримання вимог охорони праці на елеваторах

Елеватори входять у новий сезон роботи в умовах війни. Поряд з небезпеками воєнного стану, періодичних обстрілів та аварійних відключень електроенергії на підприємства чатують і традиційні небезпеки. Тому роботодавцям необхідно забезпечити постійний нагляд за безпекою на робочих місцях та організовувати технологічний процес відповідно до вимог нормативно - правових актів з охорони праці (далі – НПАОП).
32

Яка відповідальність передбачена за порушення законодавства про охорону праці

Для підвищення рівня правової свідомості громадян та стимулювання правомірної поведінки працівників і роботодавців у сфері безпеки праці передбачена відповідальність за порушення законодавства про охорону праці.
79353

Особливості охорони праці неповнолітніх

Особливості охорони праці неповнолітніх завжди були актуальними для роботодавців. Зі статті ви довідаєтеся: які умови прийняття на роботу неповнолітніх осіб, який час відпочинку для неповнолітніх передбачає законодавство, скільки має тривати робочий час для неповнолітніх, як звільнити неповнолітнього працівника.
19669

План перевірок Держпраці на 2024 рік

Планові заходи державного нагляду здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду. Завантажте План графік перевірок Держпраці на 2024 рік та перевірте, чи є у ньому ваше підприємство.
13557

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді