Листки непрацездатностi, якi були виданi закладами охорони здоров’я на тимчасово окупованих та неконтрольованих територiях пiсля 01.12.2014, не можуть бути пiдставою для призначення допомоги по тимчасовiй непрацездатностi, вагiтностi та пологах
Листки непрацездатностi, якi були виданi закладами охорони здоров’я на тимчасово окупованих та неконтрольованих територiях пiсля 01.12.2014, не можуть бути пiдставою для призначення допомоги по тимчасовiй непрацездатностi, вагiтностi та пологах. Про це повідомляє Виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в листі від 16.06.2015 № 2.4-17-1004. Підставами для такого висновку є положення наступних документів.
Вiдповiдно до Закону України «Про забезпечення прав i свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованiй територiї України» вiд 15.04.2014 № 1207-VІІ, будь-якi органи, їх посадовi та службовi особи на тимчасово окупованiй територiї та їх дiяльнiсть вважаються незаконними, якщо цi органи або особи створенi, обранi чи призначенi у порядку, не передбаченому законом.
Відповідно, будь-який акт (рiшення, документ), виданий цими органами та/або особами, є недiйсним.
У листі вiд 21.04.2015 № 3.14-19/637-15/12618 Мiнiстерство охорони здоров’я України повiдомило, що не має можливостi контролювати якiсть надання медичної допомоги, у тому числi порядок видачi документiв, що засвiдчують тимчасову непрацездатнiсть громадян, в медичних закладах, розташованих на тимчасово неконтрольованих територiях.
Отже, вiдсутнiсть контролю за правильнiстю видачi листкiв непрацездатностi в закладах охорони здоров’я на зазначених територiях, як з боку Мiнiстерства охорони здоров’я України, так i Фонду, унеможливлює дотримання вимог законодавства для призначення допомоги по тимчасовiй непрацездатностi, вагiтностi та пологах.
Для розслідування нещасних випадків, що не підлягають спеціальному розслідуванню, за наказом роботодавця на підприємстві утворюється комісія з розслідування нещасного випадку. Детальніше про склад комісії, її обов’язки і повноваження та про особливості створення комісії під час війни дізнайтеся зі статті.
Робота, пов’язана з керуванням транспортними засобами, вимагає підвищеної концентрації уваги, що часто призводить до надмірного емоційного та нервового напруження. Тому так важливо правильно урегулювати робочий час та час відпочинку водіїв.
Інженер з охорони праці не займається законотворчістю, однак опрацювання нормативної бази — складова його роботи. Він має знати, які існують нормативно-правові акти з охорони праці та як їх правильно застосовувати. Про основні нормативні документи з охорони праці — далі у статті.
Одним із основних видів контролю за станом охорони праці на підприємстві є триступеневий адміністративно-громадський контроль. Хто та як має його організувати? Чи обов’язково всім підприємствам дотримуватись триступеневої схеми контролю, — роз'яснюємо у статті.
Інструкції з охорони праці в закладі освіти — це локальні нормативно-правові акти, що визначають обов’язкові вимоги безпеки, яких повинні дотримувати працівники навчальних закладів. У статті ви знайдете зразки інструкцій з охорони праці в школі. За потреби адаптуйте їх до умов вашого навчального закладу