Методи збору та аналізу інформації щодо ефективності функціонування СУОП

Аналіз функціонування СУОП завжди був дієвим інструментом для розробки заходів щодо забезпечення безпечних та здорових умов праці та запобігання травматизму на виробництві.

Обов’язки роботодавця щодо функціонування СУОП 

Роботодавець зобов’язаний забезпечувати функціонування системи управління охороною праці (СУОП) на підприємстві. Цього вимагає стаття13 Закону України Про охорону праці. 

Cистема управління охороною праці— ефективний інструмент управління, на якому базується організація безпечних і здорових умов праці на робочих місцях. 

Основне завданнявпровадження СУОП — створити здорові, безпечні й високопродуктивні умови праці, поліпшити робочий побут, запобігти виробничому травматизму, профзахворюванням та можливим виробничим ризикам.  

Методи збору та аналізу інформації щодо ефективності функціонування СУОП

Завантажити повністю положення

Підґрунтям для проведення аналізу функціонування СУОП та запобігання виробничому травматизму є систематичний і достовірний збір даних про: 

  • стан охорони та безпеки праці;
  • санітарно – побутові умови;  
  • травматизм на виробництві;  
  • якість навчання та інструктажів;
  • організацію адаптації новоприйнятих працівників тощо.  

Джерела інформації 

Як вихідну інформацію про фактичний стан охорони та безпеки праці на підприємстві та його структурних підрозділах, а також про функціонування СУОП використовують:

  • результати контролю, проведеного на всіх рівнях управління;
  • результати аудитів стану охорони та безпеки праці;
  • акти про нещасні випадки на виробництві та звіти про виробничий травматизм;
  • акти, звіти про загальну і професійну захворюваність;
  • звіти про результати розслідування інцидентів;
  • карти умов праці робочих місць, матеріали атестації робочих місць за умовами праці;
  • результати лабораторних досліджень умов праці;
  • акти розслідування аварій (пожеж, дорожньо-транспортних пригод тощо);
  • акти, приписи головних спеціалістів підприємства, працівників служб: охорони праці (СОП), головного енергетика (СГЕ), головного механіка (СГМ); головного технолога тощо;
  • приписи органів державного нагляду та подання страхових експертів Пенсійного фонду України;
  • плани заходів з охорони праці та звіти про їх виконання;
  • журнали реєстрації інструктажів та протоколи перевірки знань з питань охорони праці;
  • звіти про профілактичну роботу з охорони праці керівників структурних підрозділів;
  • інформацію про виконання приписів, наказів, розпоряджень тощо;
  • протоколи конференцій по виконанню колективного договору;
  • протоколи нарад з питань охорони праці. 

Катерина Хижняк експерт Експертус Охорона праці, Європейського співтовариства з ОП, сертифікований аудитор систем менеджменту професійного здоров’я та безпеки
Упровадьте електронний документообіг у системі управління охороною праці на вашому підприємстві. Експерт чітко роз’яснює його переваги та алгоритм упровадження. Також ділиться досвідом, які документи оформити та як використовувати е‑документообіг на практиці. А ще — надає зразок наказу та дієві поради

Збір, аналіз інформації та її доведення до працівників підприємства 

Збирає, аналізує, систематизує і узагальнює інформацію за певний період (місяць, квартал, рік) служба охорони праці.  

Узагальнену інформацію СОП надає на розгляд вищому керівництву. 

Вище керівництво проводить аналіз системи управління охороною праці підприємства із запланованою періодичністю, щоб забезпечити його систематичність. Аналіз повинен включати оцінку можливостей для поліпшення і необхідності змін у системі управління охороною праці, включаючи політику і цілі у сфері охорони та безпеки праці.  

За результатами аналізу визначаються: 

  • основні недоліки СУОП, а також фактори, які можуть стати причиною інцидентів або сприяти інцидентам;
  • потреби в коригувальних діях;
  • можливості для попереджувальних заходів;  
  • можливості для постійного вдосконалення.  

Систематизовану інформацію доводять до працівників підприємства усіма наявними способами: на стендах, дошках, в засобах масової інформації підприємства (теле-радіо, газета, сайт тощо), на нарадах з питань охорони праці.  

Керівники структурних підрозділів, додатково систематично доводять до працівників фактичний стан умов праці, розбирають причини нещасних випадків, аварій та порушень вимог СУОП.  

Методи збору та аналізу інформації щодо ефективності функціонування СУОП Завдання з ОП для керівників підрозділів

Висновок 

Детальний аналіз функціонування СУОП з усіх джерел інформації, із залученням вищого керівництва, є підгрунтям для визначення пріоритетних напрямків покращення функціонування СУОП, стану охорони та безпеки праці на робочих місцях, та відповідно запобігання нещасним випадкам на виробництві. 

Аналіз функціонування СУОП завжди був дієвим інструментом для розробки заходів щодо забезпечення безпечних та здорових умов праці та запобігання травматизму на виробництві.  

Зміст: 

  1. Обов’язки роботодавця щодо функціонування СУОП 

  1. Джерела інформації 

  1. Збір, обробка інформації та її доведення до працівників підприємства 

  1. Висновок 

Обов’язки роботодавця щодо функціонування СУОП 

Роботодавець зобов’язаний забезпечувати функціонування системи управління охороною праці (СУОП) на підприємстві. Цього вимагає стаття13 Закону України Про охорону праці. 

Cистема управління охороною праці— ефективний інструмент управління, на якому базується організація безпечних і здорових умов праці на робочих місцях. 

Основне завданнявпровадження СУОП — створити здорові, безпечні й високопродуктивні умови праці, поліпшити робочий побут, запобігти виробничому травматизму, профзахворюванням і можливим виробничим ризикам.  

Підґрунтям для проведення аналізу функціонування СУОП та запобігання виробничому травматизму є систематичний і достовірний збір даних про: 

- стан охорони та безпеки праці; 

- санітарно – побутові умови;  

- травматизм на виробництві 

- якість навчання та інструктажів; 

- організацію адаптації новоприйнятих працівників тощо 

Джерела інформації 

Як вихідну інформацію про фактичний стан охорони та безпеки праці на підприємстві та його структурних підрозділах, а також про функціонування СУОП використовують: 

- результати контролю, проведеного на всіх рівнях управління; 

- результати аудитів стану охорони та безпеки праці; 

- акти про нещасні випадки на виробництві та звіти про виробничий травматизм; 

- акти, звіти про загальну і професійну захворюваність; 

- звіти про результати розслідування інцидентів; 

- карти умов праці робочих місць, матеріали атестації робочих місць за умовами праці; 

- результати лабораторних досліджень умов праці; 

- акти розслідування аварій (пожеж, дорожньо-транспортних пригод тощо); 

- акти, приписи головних спеціалістів підприємства, працівників служб: охорони праці (СОП), головного енергетика (СГЕ), головного механіка (СГМ); головного технолога тощо;  

- приписи органів державного нагляду та подання страхових експертів Пенсійного фонду України; 

- плани заходів з охорони праці та звіти про їх виконання; 

- журнали реєстрації інструктажів та протоколи перевірки знань з питань охорони праці; 

- звіти про профілактичну роботу з охорони праці керівників структурних підрозділів; 

- інформацію про виконання приписів, наказів, розпоряджень тощо; 

- протоколи конференцій по виконанню колективного договору; 

- протоколи нарад з питань охорони праці. 

 

Збір, аналіз інформації та її доведення до працівників підприємства 

Збирає, аналізує, систематизує і узагальнює інформацію за певний період (місяць, квартал, рік) служба охорони праці.  

Узагальнену інформацію СОП надає на розгляд вищому керівництву. 

Вище керівництво проводить аналіз системи управління охороною праці підприємства із запланованою періодичністю, щоб забезпечити його систематичність. Аналіз повинен включати оцінку можливостей для поліпшення і необхідності змін у системі управління охороною праці, включаючи політику і цілі у сфері охорони та безпеки праці.  

За результатами аналізу визначаються: 

- основні недоліки СУОП, атакож фактори, які можуть стати причиною інцидентів або сприяти інцидентам;  

- потреби в коригувальних діях; 

  - можливості для попереджувальних заходів 

- можливості для постійного вдосконалення.  

Систематизовану інформацію доводять до працівників підприємства усіма наявними способами: на стендах, дошках, в засобах масової інформації підприємства (теле-радіо, газета, сайт тощо), на нарадах з питань охорони праці.  

Керівники структурних підрозділів, додатково систематично доводять до працівників фактичний стан умов праці, розбирають причини нещасних випадків, аварій та порушень вимог СУОП.  

 

Висновок 

Детальний аналіз функціонування СУОП з усіх джерел інформації, із залученням вищого керівництва, є підгрунтям для визначення пріоритетних напрямків покращення функціонування СУОП, стану охорони та безпеки праці на робочих місцях, та відповідно запобігання нещасним випадкам на виробництві.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді