Вимоги до робочого місця при роботі з ПК

2327

Запитання

Які вимоги до облаштування робочого місця при роботі з персональним комп’ютером (ПК) без електронно-променевих трубок?

Відповідь

Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями незалежно від їхнього типу та моделі визначають Вимоги щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями, затверджені наказом Мінсоцполітики від 14.02.2018 № 207 (НПАОП 0.00-7.15-18).

Як, коли та скільки дезінфікувати гаджети й оргтехніку

Під час облаштування робочого місця працівника з екранними пристроями необхідно обирати обладнання, яке не створює зайвого шуму та не виділяє надлишкового тепла. Норми шуму на робочих місцях регламентують ДСН 3.3.6.037-99 «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку», затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 01.12.1999 № 37. На це вказує пункт 4 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.15-18.

Роботодавець повинен за рахунок тривалості робочої зміни організувати внутрішні регламентовані перерви для відпочинку відповідно до ДСанПіН 3.3.2.007-98 «Державні санітарні правила і норми роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин», затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 10.12.1998 № 7. Підстава — пункт 5 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.15-18. Тобто вимоги ДСанПіН 3.3.2.007-98 використовують тільки щодо тривалості робочої зміни. Тож вимоги пункту 2.3 ДСанПіН 3.3.2.007-98 щодо площі 6,0 м2 та об’єму 20,0 м3 на одне робоче місце особи, яка використовує екранний пристрій, не є обов’язковими.

Умови праці працівників, які працюють з екранними пристроями, роботодавець визначає з урахуванням пункту 1 розділу ІІІ НПАОП 0.00-7.15-18:

Робочі місця працівників з екранними пристроями повинні бути спроєктовані так і мати такі розміри, щоб працівники мали простір для зміни робочого положення та рухів.

Площу приміщень адміністративного та побутового призначення слід приймати з розрахунку не менше ніж 6 м2 на робоче місце працівника управління. А для працівника конструкторського бюро та працюючих осіб з інвалідністю, які користуються кріслами-колясками, — не менше ніж 7,65 м2.

При оснащенні робочих місць великогабаритним обладнанням і розміщенні в робочих приміщеннях обладнання колективного користування їх площі допускається збільшувати відповідно до технічних умов на експлуатацію обладнання.

Підстава — пункт 5.1.1.1 ДБН В.2.2-28:2010 «Будинки і споруди. Будинки адміністративного та побутового призначення».

Площу кабінетів керівників рекомендовано проєктувати не більше ніж 15% загальної площі робочих приміщень управління. На це вказує пункт 5.1.1.2 ДБН В.2.2-28:2010.

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота під час воєнного стану

Існує декілька способів, як організувати роботу працівників під час воєнного стану. Один із можливих варіантів — перевести працівників на дистанційну роботу. Дізнайтеся, як це зробити із дотриманням чинного законодавства.
21291

Якими мають бути дії працівників під час повітряної тривоги

Як роботодавці мають діяти під час повітряної тривоги? Дізнайтеся, чи зобов’язані працівники йти до бомбосховища під час повітряної тривоги, що має зробити роботодавець, щоб забезпечити їхню безпеку, та хто відповідатиме у разі постраждалих.
14325

Гарантії прав працівників на охорону праці

Дізнайтеся, які права на охорону праці мають працівники при укладанні трудового договору і як вони можуть забезпечити своє здоров'я на робочому місці. З'ясуйте, які умови роботодавець зобов’язаний виконати, щоб гарантувати безпечну працю.
625

Види засобів підмощування

Подбайте про безпечну організацію робочих місць. Зокрема, перевірте, чи правильно експлуатуєте засоби підмощування. Ділимося порадами, як це зробити правильно.
4838