Вимоги до робочого місця при роботі з ПК

1514

Запитання

Які вимоги до облаштування робочого місця при роботі з персональним комп’ютером (ПК) без електронно-променевих трубок?

Відповідь

Вимоги безпеки та захисту здоров’я під час роботи з екранними пристроями незалежно від їхнього типу та моделі визначають Вимоги щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями, затверджені наказом Мінсоцполітики від 14.02.2018 № 207 (НПАОП 0.00-7.15-18).

Як, коли та скільки дезінфікувати гаджети й оргтехніку

Під час облаштування робочого місця працівника з екранними пристроями необхідно обирати обладнання, яке не створює зайвого шуму та не виділяє надлишкового тепла. Норми шуму на робочих місцях регламентують ДСН 3.3.6.037-99 «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку», затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 01.12.1999 № 37. На це вказує пункт 4 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.15-18.

Роботодавець повинен за рахунок тривалості робочої зміни організувати внутрішні регламентовані перерви для відпочинку відповідно до ДСанПіН 3.3.2.007-98 «Державні санітарні правила і норми роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин», затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 10.12.1998 № 7. Підстава — пункт 5 розділу ІІ НПАОП 0.00-7.15-18. Тобто вимоги ДСанПіН 3.3.2.007-98 використовують тільки щодо тривалості робочої зміни. Тож вимоги пункту 2.3 ДСанПіН 3.3.2.007-98 щодо площі 6,0 м2 та об’єму 20,0 м3 на одне робоче місце особи, яка використовує екранний пристрій, не є обов’язковими.

Умови праці працівників, які працюють з екранними пристроями, роботодавець визначає з урахуванням пункту 1 розділу ІІІ НПАОП 0.00-7.15-18:

Робочі місця працівників з екранними пристроями повинні бути спроєктовані так і мати такі розміри, щоб працівники мали простір для зміни робочого положення та рухів.

Площу приміщень адміністративного та побутового призначення слід приймати з розрахунку не менше ніж 6 м2 на робоче місце працівника управління. А для працівника конструкторського бюро та працюючих осіб з інвалідністю, які користуються кріслами-колясками, — не менше ніж 7,65 м2.

При оснащенні робочих місць великогабаритним обладнанням і розміщенні в робочих приміщеннях обладнання колективного користування їх площі допускається збільшувати відповідно до технічних умов на експлуатацію обладнання.

Підстава — пункт 5.1.1.1 ДБН В.2.2-28:2010 «Будинки і споруди. Будинки адміністративного та побутового призначення».

Площу кабінетів керівників рекомендовано проєктувати не більше ніж 15% загальної площі робочих приміщень управління. На це вказує пункт 5.1.1.2 ДБН В.2.2-28:2010.

Довідник спеціаліста з охорони праці

Статті за темою

Усі статті за темою

Особливості утримання прибудинкової території взимку

Яких заходів повинен вжити роботодавець, щоб утримувати взимку прибудинкові території в належному стані? Якими нормативними актами керуватися? Дізнайтеся більше про те, які підготуватися до холодної пори року.
1405

Електробезпека

Важливо не лише дотримуватися правил електробезпеки, а й знати про причини виникнення електротравм, яка дія електричного струму на організм людини, про умови ураження людини електричним струмом. Електробезпека на виробництві — докладно розповідаємо про всі нюанси у нашій статті.
58800

Яким має бути режим праці та відпочинку водіїв на підприємстві

Робота, пов’язана з керуванням транспортними засобами, вимагає підвищеної концентрації уваги, що часто призводить до надмірного емоційного та нервового напруження. Тому так важливо правильно урегулювати робочий час та час відпочинку водіїв.
40695