Атестація робочих місць за умовами праці в закладах дошкільної та загальної освіти
Запитання
Як проводити атестацію робочих місць за умовами праці в загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладах?
Відповідь
Як проводити атестацію робочих місць за умовами праці (далі — атестація), визначають:
- Порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці (затверджений постановою КМУ від 01.08.1992 № 442; далі — Порядок № 442);
- Методичні рекомендації щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці (затверджені постановою Мінпраці від 01.09.1992 № 41; далі — Методичні рекомендації).
Відповідно до пункту 4 Порядку № 442 атестацію робочих місць за умовами праці проводить атестаційна комісія, склад і повноваження якої визначають наказом по підприємству, у строки, передбачені колективним договором, але не рідше ніж раз на п’ять років.
Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства, організації.
Згідно з Методичними рекомендацями для проведення атестації робочих місць за умовами праці «робоче місце» — це місце постійного або тимчасового перебування працівника в процесі трудової діяльності.
Під час проведення атестації на кожне робоче місце або групу аналогічних робочих місць на підприємстві або організації складається Карта умов праці.
Переліки робочих місць, виробництв, професій і посад, працівникам яких підтверджено право на пільги і компенсації, затверджується наказом по підприємству або організації.
Тож атестацію необхідно проводити по кожному окремому підприємству або організації у встановленому законодавством порядку. Особливу увагу на це слід звернути керівникам дошкільних та загальноосвітних навчальних закладів, де атестація найчастіше проводиться централізовано з дослідженням факторів виробничого середовища та трудового процесу на базі однієї школи або садочка та поширенням результатів атестації на всі навчальні заклади району або міста.