Звернення до Держпраці: класифікація та порядок розгляду

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Затверджено новий порядок

Звернення до Держпраці: класифікація та порядок розгляду

Мінекономіки наказом від 21.06.2024 № 15188 затвердило Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах.

Особливості перевірок під час воєнного стану

Порядок визначає:

  • процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян;
  • контроль за дотриманням строків їх розгляду;
  • основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян;
  • загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах (далі — Держпраці).

Усі звернення громадян, що надходять до Держпраці, підлягають класифікації за видами: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Звернення можуть подати як окремі особи — індивідуальне, так і група осіб — колективне.

За ознакою надходження звернення громадян поділяються на:

  1. первинні — звернення, що надійшли від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулася (звернулися) до Держпраці з певним питанням;
  2. повторні — звернення, що надійшли від тієї самої особи (групи осіб) із того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі, у яких:
    • оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням особи (групи осіб);
    • повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь особі (групі осіб) не надавалася;
    • звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення особи (групи осіб).
      До повторних звернень належать також звернення від тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
  3. дублетні — звернення тієї самої особи (групи осіб) із того самого питання, що відправлені особою (групою осіб) різним адресатам та надіслані нею (ними) на розгляд за належністю до Держпраці та її територіальних органів;
  4. неодноразові — звернення особи (групи осіб), які надійшли до Держпраці з того самого питання, що й попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився;
  5. масові — звернення, що надходять у великій кількості (більше трьох) від різних громадян з однаковим змістом або суттю питання.

Звернення може бути:

  • усним — викладене під час особистого прийому або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні гарячі лінії та записане (зареєстроване) посадовою особою);
  • письмовим — надіслане поштою або передане громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства, під час особистого прийому громадян, через скриньку «Для звернень громадян». Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку — електронне звернення.

Скринька «Для звернень громадян» розміщується за місцезнаходженням Держпраці у доступному для громадян місці. Кореспонденцію зі скриньки вилучають щодня визначені відповідальні особи.

Електронне звернення слід надсилати на електронну поштову адресу [email protected] або заповнити та надіслати електронну форму на офіційних вебсайтах Держпраці.

Звернення в інтересах неповнолітніх осіб подають їхні законні представники, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства.

Строки розгляду звернення — не більше ніж один місяць з дня їх надходження; а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня їх отримання.

Звернення громадян, які мають установлені законодавством пільги, Держпраці розглядатиме першочергово.

Особистий прийом громадян Держпраці здійснюватиме за попереднім записом у дні та години, визначені графіком. Інформація про порядок і графік особистого прийому громадян розміщується на офіційному вебсайті Держпраці. 

Порядок набере чинності з дня його офіційного опублікування. 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Нещасний випадок на виробництві

Нещасний випадок на виробництві це завжди привід для хвилювання. Важливо не лише подбати про працівника, а й належним чином провести розслідування нещасного випадку та оформити відповідні документи. У статті розповідаємо, що таке нещасний випадок та якими мають бути дії керівника робіт і роботодавця у разі його настання
85936

Правила пожежної безпеки в Україні

Основним нормативно-правовим актом з питань пожежної безпеки є «Правила пожежної безпеки в Україні». Які саме вимоги пожежної безпеки встановлені в Правилах, що потрібно знати роботодавцям, аби уникнути порушення правил протипожежної безпеки та не потрапити під дію штрафів, — відповіді у статті
94894

Роз'яснення про вимоги правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт

З роз'яснень експерта дізнаєтесь, як організувати ці роботи відповідно до правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, які вимоги безпеки при вантажно-розвантажувальних роботах мають знати всі, як розробити й затвердити необхідну документацію та зможете скачати готові зразки
38116

Комплексні заходи з охорони праці

Комплексні заходи з охорони праці розробляють для запобігання випадкам виробничого травматизму на підприємстві, підвищення наявного рівня охорони праці. Дізнайтеся, хто розробляє комплексні заходи з охорони праці на підприємстві, що в них передбачити та чи нестиме роботодавець відповідальність за їх невиконання
75317

Спеціальне навчання з охорони праці

В яких випадках працівникам підприємства проводиться спеціальне навчання і перевірка знань з питань охорони праці? Які документи необхідні? Як це врегульовано у законодавстві? Дізнайтеся відповіді зі статті
39963

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді