Звернення до Держпраці: класифікація та порядок розгляду

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Затверджено новий порядок

Звернення до Держпраці: класифікація та порядок розгляду

Мінекономіки наказом від 21.06.2024 № 15188 затвердило Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах.

Особливості перевірок під час воєнного стану

Порядок визначає:

  • процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян;
  • контроль за дотриманням строків їх розгляду;
  • основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян;
  • загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах (далі — Держпраці).

Усі звернення громадян, що надходять до Держпраці, підлягають класифікації за видами: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Звернення можуть подати як окремі особи — індивідуальне, так і група осіб — колективне.

За ознакою надходження звернення громадян поділяються на:

  1. первинні — звернення, що надійшли від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулася (звернулися) до Держпраці з певним питанням;
  2. повторні — звернення, що надійшли від тієї самої особи (групи осіб) із того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі, у яких:
    • оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням особи (групи осіб);
    • повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь особі (групі осіб) не надавалася;
    • звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення особи (групи осіб).
      До повторних звернень належать також звернення від тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
  3. дублетні — звернення тієї самої особи (групи осіб) із того самого питання, що відправлені особою (групою осіб) різним адресатам та надіслані нею (ними) на розгляд за належністю до Держпраці та її територіальних органів;
  4. неодноразові — звернення особи (групи осіб), які надійшли до Держпраці з того самого питання, що й попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився;
  5. масові — звернення, що надходять у великій кількості (більше трьох) від різних громадян з однаковим змістом або суттю питання.

Звернення може бути:

  • усним — викладене під час особистого прийому або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні гарячі лінії та записане (зареєстроване) посадовою особою);
  • письмовим — надіслане поштою або передане громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства, під час особистого прийому громадян, через скриньку «Для звернень громадян». Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку — електронне звернення.

Скринька «Для звернень громадян» розміщується за місцезнаходженням Держпраці у доступному для громадян місці. Кореспонденцію зі скриньки вилучають щодня визначені відповідальні особи.

Електронне звернення слід надсилати на електронну поштову адресу [email protected] або заповнити та надіслати електронну форму на офіційних вебсайтах Держпраці.

Звернення в інтересах неповнолітніх осіб подають їхні законні представники, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства.

Строки розгляду звернення — не більше ніж один місяць з дня їх надходження; а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня їх отримання.

Звернення громадян, які мають установлені законодавством пільги, Держпраці розглядатиме першочергово.

Особистий прийом громадян Держпраці здійснюватиме за попереднім записом у дні та години, визначені графіком. Інформація про порядок і графік особистого прийому громадян розміщується на офіційному вебсайті Держпраці. 

Порядок набере чинності з дня його офіційного опублікування. 

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Тривалість робочого часу

Тривалість робочого часу - це гарантія того, що працівник не буде вимушений працювати надмірно, що може призвести до перевтоми, зниження працездатності та погіршення стану здоров'я. Яка максимальна тривалість робочого часу? Чи змінилась тривалість робочого часу під час воєнного стану? Відповіді на ці та інші питання, пов’язані з балансом робочого часу, — у статті.
51517

Інструкції з пожежної безпеки

У статті наведено інструкції з пожежної безпеки, розроблені відповідно до правил та інших нормативних актів із пожежної безпеки. Ознайомтеся з ними та скачайте за необхідності.
90944

Планові перевірки Держпраці

Щорічні перевірки Держпраці — привід для хвилювання на багатьох підприємствах. Вони відбуваються згідно з планом, який затверджує відомство. Дізнайтеся більше, як формуються ці плани та які корективи у законодавство внесені у зв'язку з воєнним станом.
114089

Системи протипожежного захисту

До систем протипожежного захисту належать технічні засоби, розташовані на об’єкті, які використовують для запобігання, ліквідації та локалізації пожеж. Ці засоби допомагають захищати людей, довкілля та матеріальні цінності від пожежі. Розглянемо, що належить до цих систем.
28127

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді