Звернення до Держпраці: класифікація та порядок розгляду

Затверджено новий порядок

Звернення до Держпраці: класифікація та порядок розгляду

Мінекономіки наказом від 21.06.2024 № 15188 затвердило Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах.

Особливості перевірок під час воєнного стану

Порядок визначає:

  • процедуру приймання, реєстрації, розгляду звернень громадян;
  • контроль за дотриманням строків їх розгляду;
  • основні вимоги до організації і проведення особистого прийому громадян;
  • загальні засади ведення діловодства за зверненнями громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах (далі — Держпраці).

Усі звернення громадян, що надходять до Держпраці, підлягають класифікації за видами: пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.

Звернення можуть подати як окремі особи — індивідуальне, так і група осіб — колективне.

За ознакою надходження звернення громадян поділяються на:

  1. первинні — звернення, що надійшли від окремої особи (групи осіб), яка (які) вперше звернулася (звернулися) до Держпраці з певним питанням;
  2. повторні — звернення, що надійшли від тієї самої особи (групи осіб) із того самого питання, якщо перше не вирішено по суті або вирішено в неповному обсязі, у яких:
    • оскаржується рішення, прийняте у зв’язку з попереднім зверненням особи (групи осіб);
    • повідомляється про несвоєчасний розгляд попереднього звернення, якщо з часу його надходження минув визначений законодавством строк розгляду, проте відповідь особі (групі осіб) не надавалася;
    • звертається увага на інші недоліки, допущені під час вирішення попереднього звернення особи (групи осіб).
      До повторних звернень належать також звернення від тієї самої особи (групи осіб) з того самого питання, якщо перше вирішено по суті;
  3. дублетні — звернення тієї самої особи (групи осіб) із того самого питання, що відправлені особою (групою осіб) різним адресатам та надіслані нею (ними) на розгляд за належністю до Держпраці та її територіальних органів;
  4. неодноразові — звернення особи (групи осіб), які надійшли до Держпраці з того самого питання, що й попереднє звернення, проте на попереднє звернення відповідь ще не надана, а визначений законодавством строк його розгляду ще не закінчився;
  5. масові — звернення, що надходять у великій кількості (більше трьох) від різних громадян з однаковим змістом або суттю питання.

Звернення може бути:

  • усним — викладене під час особистого прийому або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні гарячі лінії та записане (зареєстроване) посадовою особою);
  • письмовим — надіслане поштою або передане громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства, під час особистого прийому громадян, через скриньку «Для звернень громадян». Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку — електронне звернення.

Скринька «Для звернень громадян» розміщується за місцезнаходженням Держпраці у доступному для громадян місці. Кореспонденцію зі скриньки вилучають щодня визначені відповідальні особи.

Електронне звернення слід надсилати на електронну поштову адресу [email protected] або заповнити та надіслати електронну форму на офіційних вебсайтах Держпраці.

Звернення в інтересах неповнолітніх осіб подають їхні законні представники, якщо ці повноваження оформлені відповідно до законодавства.

Строки розгляду звернення — не більше ніж один місяць з дня їх надходження; а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше 15 днів з дня їх отримання.

Звернення громадян, які мають установлені законодавством пільги, Держпраці розглядатиме першочергово.

Особистий прийом громадян Держпраці здійснюватиме за попереднім записом у дні та години, визначені графіком. Інформація про порядок і графік особистого прийому громадян розміщується на офіційному вебсайті Держпраці. 

Порядок набере чинності з дня його офіційного опублікування. 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Як підготувати підприємство до можливих аварійних ситуацій в енергомережі

Дізнайтеся про заходи, які допоможуть зменшити ризик пошкодження обладнання та нещасних випадків на підприємстві. Практичні рекомендації, інструкції, ефективні методи запобігання аварійним ситуаціям в енергомережі – усе в одному матеріалі
76

Які існують засоби захисту у надзвичайних ситуаціях

Які існують види засобів захисту у надзвичайних ситуаціях, які обов’язки у суб’єктів господарювання щодо забезпечення працівників засобами індивідуального захисту у надзвичайних ситуаціях — розповідає експерт.
22574

Дистанційна робота під час воєнного стану

Існує декілька способів, як організувати роботу працівників під час воєнного стану. Один із можливих варіантів — перевести працівників на дистанційну роботу. Дізнайтеся, як це зробити із дотриманням чинного законодавства.
21315

Oрганізація проведення інструктажів з питань охорони праці

Зі статті ви дізнаєтеся, які існують види інструктажів з охорони праці, хто проводить інструктажі з охорони праці, яка періодичність проведення інструктажів з охорони праці та як проводити інструктажі з охорони праці під час війни.
234141

Бланк Акта про нещасний випадок невиробничого характеру

Як правильно скласти Акт про нещасний випадок невиробничого характеру за формою НТ, кому його надіслати та скільки років після закінчення розслідування зберігати? Скачуйте зразок, читайте статтю, щоб не припуститися помилки.
70410

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді