Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

У зазначеному листі Міністерство юстиції України роз’яснило деякі положення Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».

Міністерство юстиції України підготувало лист [Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння] від 18.09.2013 № 518-0-2-13/7.2.

У зазначеному листі Міністерство юстиції України роз’яснило деякі положення Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» у частині відведення спеціальних місць для куріння, розміщення у спеціально відведених місцях інформації про заборону куріння, встановлення відповідальності за невідведення спеціальних місць для куріння. При цьому Мін’юст повідомило, що надання роз’яснення з порушених питань не належить до повноважень Мін’юсту, яке діє відповідно до Положення про нього, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395.

Відповідно до вказаного Положення Мін’юст надає роз’яснення з питань, пов’язаних із діяльністю Мін’юсту, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також стосовно актів, які ним видаються.

Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я є Міністерство охорони здоров’я, яке відповідно до покладених на нього завдань надає роз’яснення щодо здійснення державної політики у зазначеній сфері.

Одночасно у порядку інформування Мін’юст зазначає.

Відповідно до частин третьої–сьомої статті 13 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» (далі — Закон) забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів, зокрема, у приміщеннях підприємств, установ та організацій усіх форм власності.

У місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!».

У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров’ю!».

Власник, уповноважені ним особи або орендарі відповідних споруд чи окремих приміщень зобов’язані відвести спеціальні місця для куріння, сумарна площа яких не має перевищувати 10 відсотків загальної площі відповідної споруди чи приміщення, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити інформацію, передбачену частиною п’ятою цієї статті.

Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння.

Згідно з абзацом дванадцятим частини другої статті 20 Закону за порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, застосовує фінансові санкції до суб’єктів господарювання у разі невідведення спеціальних місць для куріння, необладнання їх витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, нерозміщення інформації, передбаченої частиною п’ятою статті 13 цього Закону, — від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень.

Накладення фінансових санкцій не звільняє осіб, винних у порушенні цього Закону, від дисциплінарної, адміністративної, цивільно-правової або кримінальної відповідальності, встановленої законами України (частина восьма ст. 20 Закону).

додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке охорона праці: організація, підпорядкування, фінансування, контроль

Організація охорони праці на підприємстві — це цілісна система прав, обов’язків та повноважень суб’єктів виробничого процесу, процедур, спрямованих на дотримання безпечного рівня виробництва, правил та нормативних вимог, які регулюють питання найманої праці
105018

Положення про службу охорони праці

Типове положення про службу охорони праці є одним з основних нормативно-правових актів з управління охороною праці на підприємстві. Дізнайтесь зі статті про основні вимоги цього положення
42581

Знаки безпеки з охорони праці

Основною метою застосування знаків безпеки є інформування працівників щодо порядку експлуатації обладнання та дозволеної поведінки у промислових приміщеннях. Які існують види знаків безпеки на виробництві, для чого на підприємствах використовують знаки безпеки та сигнальні кольори, та які вимоги щодо них передбачені у законодавстві — далі у статті
86059

Роз'яснення про вимоги правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт

З роз'яснень експерта дізнаєтесь, як організувати ці роботи відповідно до правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, які вимоги безпеки при вантажно-розвантажувальних роботах мають знати всі, як розробити й затвердити необхідну документацію та зможете скачати готові зразки
38222

Комплексні заходи з охорони праці

Комплексні заходи з охорони праці розробляють для запобігання випадкам виробничого травматизму на підприємстві, підвищення наявного рівня охорони праці. Дізнайтеся, хто розробляє комплексні заходи з охорони праці на підприємстві, що в них передбачити та чи нестиме роботодавець відповідальність за їх невиконання
75634

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді