Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння

У зазначеному листі Міністерство юстиції України роз’яснило деякі положення Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».

Міністерство юстиції України підготувало лист [Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння] від 18.09.2013 № 518-0-2-13/7.2.

У зазначеному листі Міністерство юстиції України роз’яснило деякі положення Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» у частині відведення спеціальних місць для куріння, розміщення у спеціально відведених місцях інформації про заборону куріння, встановлення відповідальності за невідведення спеціальних місць для куріння. При цьому Мін’юст повідомило, що надання роз’яснення з порушених питань не належить до повноважень Мін’юсту, яке діє відповідно до Положення про нього, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395.

Відповідно до вказаного Положення Мін’юст надає роз’яснення з питань, пов’язаних із діяльністю Мін’юсту, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також стосовно актів, які ним видаються.

Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я є Міністерство охорони здоров’я, яке відповідно до покладених на нього завдань надає роз’яснення щодо здійснення державної політики у зазначеній сфері.

Одночасно у порядку інформування Мін’юст зазначає.

Відповідно до частин третьої–сьомої статті 13 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» (далі — Закон) забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів, зокрема, у приміщеннях підприємств, установ та організацій усіх форм власності.

У місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!».

У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров’ю!».

Власник, уповноважені ним особи або орендарі відповідних споруд чи окремих приміщень зобов’язані відвести спеціальні місця для куріння, сумарна площа яких не має перевищувати 10 відсотків загальної площі відповідної споруди чи приміщення, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити інформацію, передбачену частиною п’ятою цієї статті.

Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння.

Згідно з абзацом дванадцятим частини другої статті 20 Закону за порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, застосовує фінансові санкції до суб’єктів господарювання у разі невідведення спеціальних місць для куріння, необладнання їх витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, нерозміщення інформації, передбаченої частиною п’ятою статті 13 цього Закону, — від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень.

Накладення фінансових санкцій не звільняє осіб, винних у порушенні цього Закону, від дисциплінарної, адміністративної, цивільно-правової або кримінальної відповідальності, встановленої законами України (частина восьма ст. 20 Закону).

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Наказ про створення служби охорони праці

Під час створення на підприємстві служби охорони праці та призначення відповідальної особи за стан охорони праці вам знадобиться наказ про створення служби охорони праці. У статті ви знайдете приклад такого наказу та матимете змогу скачати його.
23671

Температурний скринінг працівників: як запровадити

Проведення температурного скринінгу працівників — обов’язкова процедура профілактичних заходів. Як організувати температурний скринінг на підприємстві, хто має контролювати його та як скласти наказ про запровадження температурного скринінгу — відповідає експерт.
36705

Як безпечно експлуатувати генератори електричної енергії

Масове використання генераторів стало новою українською реальністю. У статті розповідаємо про переваги різних видів генераторів, як організувати їх безпечну роботу й подбати про пожежну безпеку та які вимоги до обслуговувального персоналу
10534

Охорона праці жінок в Україні

Якими нормами законодавства урегульована охорона праці жінок на підприємстві у мирний та воєнний час? Що потрібно знати про особливості роботи жінок з вантажами, роботу жінок у нічний час, про нюанси працевлаштування та звільнення жінок? Детально про трудові права жінок — у статті.
32677

Інструктажі з пожежної безпеки: види, порядок проведення

Інструктажі з питань пожежної безпеки — один із найбільш ефективних заходів забезпечення пожежної безпеки на підприємстві. Зі статті ви дізнаєтеся про види протипожежних інструктажів, періодичність проведення інструктажів з пожежної безпеки та перевірку набутих знань.
163640

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді