Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння

У зазначеному листі Міністерство юстиції України роз’яснило деякі положення Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення».

Міністерство юстиції України підготувало лист [Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння] від 18.09.2013 № 518-0-2-13/7.2.

У зазначеному листі Міністерство юстиції України роз’яснило деякі положення Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» у частині відведення спеціальних місць для куріння, розміщення у спеціально відведених місцях інформації про заборону куріння, встановлення відповідальності за невідведення спеціальних місць для куріння. При цьому Мін’юст повідомило, що надання роз’яснення з порушених питань не належить до повноважень Мін’юсту, яке діє відповідно до Положення про нього, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395.

Відповідно до вказаного Положення Мін’юст надає роз’яснення з питань, пов’язаних із діяльністю Мін’юсту, його територіальних органів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, а також стосовно актів, які ним видаються.

Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я є Міністерство охорони здоров’я, яке відповідно до покладених на нього завдань надає роз’яснення щодо здійснення державної політики у зазначеній сфері.

Одночасно у порядку інформування Мін’юст зазначає.

Відповідно до частин третьої–сьомої статті 13 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» (далі — Закон) забороняється, крім спеціально відведених для цього місць, куріння тютюнових виробів, зокрема, у приміщеннях підприємств, установ та організацій усіх форм власності.

У місцях та закладах, де куріння заборонено, має бути розміщена наочна інформація, яка складається із графічного знака про заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння заборонено!».

У спеціально відведених для куріння місцях розміщується наочна інформація, яка складається із відповідного графічного знака та тексту такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров’ю!».

Власник, уповноважені ним особи або орендарі відповідних споруд чи окремих приміщень зобов’язані відвести спеціальні місця для куріння, сумарна площа яких не має перевищувати 10 відсотків загальної площі відповідної споруди чи приміщення, обладнані витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, а також розмістити інформацію, передбачену частиною п’ятою цієї статті.

Щодо відповідальності за порушення законодавства про невідведення спеціальних місць для куріння.

Згідно з абзацом дванадцятим частини другої статті 20 Закону за порушення норм цього Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, застосовує фінансові санкції до суб’єктів господарювання у разі невідведення спеціальних місць для куріння, необладнання їх витяжною вентиляцією чи іншими засобами для видалення тютюнового диму, нерозміщення інформації, передбаченої частиною п’ятою статті 13 цього Закону, — від однієї тисячі гривень до десяти тисяч гривень.

Накладення фінансових санкцій не звільняє осіб, винних у порушенні цього Закону, від дисциплінарної, адміністративної, цивільно-правової або кримінальної відповідальності, встановленої законами України (частина восьма ст. 20 Закону).

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів

Правила технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС) встановлюють основні організаційні й технічні вимоги до експлуатації електроустановок та електрообладнання споживачів і направлені на забезпечення надійної, безпечної та раціональної експлуатації електроустановок.
73020

Всесвітній день охорони праці 2025

Щорічно 28 квітня в Україні відзначають День охорони праці, який збігається зі Всесвітнім днем охорони праці. Так само збігається і девіз, який визначає МОП. Дізнайтеся, як звучить тема Дня охорони праці — 2025 та як організувати День охорони праці на підприємстві.
110735

Контроль за станом охорони праці на підприємстві

Контроль за станом охорони праці на підприємстві є одним із складових елементів системи управління охороною праці підприємства. Контроль спрямований на виявлення відхилень від норм в умовах праці та перевірку виконання працівниками своїх обов’язків у сфері охорони праці. Дізнайтеся, які бувають основні види контролю за станом охорони праці на підприємстві, з якою періодичністю їх проводять, та якими документами супроводжується контроль.
67875

Акт-допуск на виконння будівельно-монтажних робіт

Перед початком будівельно-монтажних робіт на діючому підприємстві замовник і генпідрядник повинні оцінити ризики, визначити небезпечні зони та скласти акт-допуск. Хто відповідає за безпеку та які заходи необхідно виконати – читайте у статті
46

Обов’язкові журнали з охорони праці на підприємстві

Які журнали з охорони праці повинні бути на підприємстві? Як правильно вести журнали з охорони праці? Де взяти бланки журналів з охорони праці та зразки журналів з охорони праці? Аби вам не довелося довго шукати відповіді на ці та інші запитання, ми зібрали всі журнали, розміщені на нашому порталі, в одній статті
96162

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді