Диспетчерський зв’язок у ліфтах: облаштування та нормативні вимоги

572

Запитання

Які ліфти потрібно обладнати двостороннім зв’язком із диспетчерським пунктом?

Відповідь

Вимоги до проектування, будови та виготовлення ліфтів визначені Технічним регламентом ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2018 № 438.

Як правильно оформити План евакуації у разі пожежі

Двосторонній зв’язок із диспетчерським пунктом або пунктом розміщення персоналу, що надає обслуговування, має бути встановлений у пасажирських та вантажопасажирських ліфтах у житлових будинках на весь строк їх експлуатації (п. 9.8.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів). Диспетчерський зв’язок передбачається в проектній документації на вимогу замовника.

При цьому Правила висувають такі вимоги до диспетчерського контролю за роботою ліфтів:

  • для всіх ліфтів, крім вантажних малих, між диспетчерським пунктом і кабіною ліфта обладнується двосторонній переговорний зв’язок;
  • для пасажирських ліфтів з обертально-розкривними дверима, крім двостороннього переговорного зв’язку, на диспетчерському пункті повинна забезпечуватись сигналізація зачинення всіх дверей шахти і в разі наявності пасажира в кабіні.

Затверджений КМУ «Порядок проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», установлює, що у процесі експлуатації ліфти підлягають технічним оглядам (первинним, періодичним та позачерговим) і експертним обстеженням.

Відповідальність за справний стан і безпечну експлуатацію ліфта покладається на його власника. Експлуатація ліфтів, які відпрацювали нормативний термін служби і не пройшли в установленому порядку експертне обстеження, заборонена.

Джерело: Державна служба України з питань праці

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Дистанційна робота під час воєнного стану

Існує декілька способів, як організувати роботу працівників під час воєнного стану. Один із можливих варіантів — перевести працівників на дистанційну роботу. Дізнайтеся, як це зробити із дотриманням чинного законодавства.
21284

Якими мають бути дії працівників під час повітряної тривоги

Як роботодавці мають діяти під час повітряної тривоги? Дізнайтеся, чи зобов’язані працівники йти до бомбосховища під час повітряної тривоги, що має зробити роботодавець, щоб забезпечити їхню безпеку, та хто відповідатиме у разі постраждалих.
14322

Гарантії прав працівників на охорону праці

Дізнайтеся, які права на охорону праці мають працівники при укладанні трудового договору і як вони можуть забезпечити своє здоров'я на робочому місці. З'ясуйте, які умови роботодавець зобов’язаний виконати, щоб гарантувати безпечну працю.
625

Види засобів підмощування

Подбайте про безпечну організацію робочих місць. Зокрема, перевірте, чи правильно експлуатуєте засоби підмощування. Ділимося порадами, як це зробити правильно.
4838