Диспетчерський зв’язок у ліфтах: облаштування та нормативні вимоги
Запитання
Які ліфти потрібно обладнати двостороннім зв’язком із диспетчерським пунктом?
Відповідь
Вимоги до проектування, будови та виготовлення ліфтів визначені Технічним регламентом ліфтів і компонентів безпеки для ліфтів, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.2018 № 438.
Як правильно оформити План евакуації у разі пожежі
Двосторонній зв’язок із диспетчерським пунктом або пунктом розміщення персоналу, що надає обслуговування, має бути встановлений у пасажирських та вантажопасажирських ліфтах у житлових будинках на весь строк їх експлуатації (п. 9.8.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів). Диспетчерський зв’язок передбачається в проектній документації на вимогу замовника.
При цьому Правила висувають такі вимоги до диспетчерського контролю за роботою ліфтів:
- для всіх ліфтів, крім вантажних малих, між диспетчерським пунктом і кабіною ліфта обладнується двосторонній переговорний зв’язок;
- для пасажирських ліфтів з обертально-розкривними дверима, крім двостороннього переговорного зв’язку, на диспетчерському пункті повинна забезпечуватись сигналізація зачинення всіх дверей шахти і в разі наявності пасажира в кабіні.
Затверджений КМУ «Порядок проведення огляду, випробування та експертного обстеження (технічного діагностування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки», установлює, що у процесі експлуатації ліфти підлягають технічним оглядам (первинним, періодичним та позачерговим) і експертним обстеженням.
Відповідальність за справний стан і безпечну експлуатацію ліфта покладається на його власника. Експлуатація ліфтів, які відпрацювали нормативний термін служби і не пройшли в установленому порядку експертне обстеження, заборонена.