Змінено низку законодавчих актів щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці

Верховна Рада ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77-VIII

Верховна Рада ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77-VIII.

Законом передбачено створення Фонду соціального страхування України, об’єднавши Фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань та Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. До складу правління Фонду входять по сім представників держави, застрахованих осіб та роботодавців, які виконують свої обов’язки на громадських засадах.

До завершення заходів, пов’язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно із змінами, внесеними, зокрема, до статті 24 Кодексу законів про працю України відтепер працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабміном. Юридичні та фізичні особи — підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:

  • фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати ЄСВ та податків — у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
  • порушення встановлених строків виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі — у 3-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;
  • недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці — у 10-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення;
  • порушення інших вимог трудового законодавства, крім зазначених вище — у розмірі мінімальної заробітної плати.

Сплата штрафу не звільняє від усунення порушень законодавства про працю.

Закон набрав чинності 01.01.2015, за винятком окремих положень, які набирають чинності 01.04.2015.

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Заходи безпеки під час роботи із сонячними панелями та батареями

Вимоги безпеки під час використання сонячних батарей – важливий аспект охорони праці. Про основні небезпеки під час роботи із сонячними панелями та батареями, рекомендації щодо поводження з сонячними панелями та особливості дотримання вимог пожежної безпеки читайте у статті.
23

Наказ про створення служби охорони праці

Під час створення на підприємстві служби охорони праці та призначення відповідальної особи за стан охорони праці вам знадобиться наказ про створення служби охорони праці. У статті ви знайдете приклад такого наказу та матимете змогу скачати його.
23684

Температурний скринінг працівників: як запровадити

Проведення температурного скринінгу працівників — обов’язкова процедура профілактичних заходів. Як організувати температурний скринінг на підприємстві, хто має контролювати його та як скласти наказ про запровадження температурного скринінгу — відповідає експерт.
36707

Як безпечно експлуатувати генератори електричної енергії

Масове використання генераторів стало новою українською реальністю. У статті розповідаємо про переваги різних видів генераторів, як організувати їх безпечну роботу й подбати про пожежну безпеку та які вимоги до обслуговувального персоналу
10548

Охорона праці жінок в Україні

Якими нормами законодавства урегульована охорона праці жінок на підприємстві у мирний та воєнний час? Що потрібно знати про особливості роботи жінок з вантажами, роботу жінок у нічний час, про нюанси працевлаштування та звільнення жінок? Детально про трудові права жінок — у статті.
32695

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді