Чи оплачується тимчасова непрацездатність, якщо організація не працює

Міністерство соціальної політики України роз’яснило питання оплати тимчасової непрацездатності організацією, що не працює, у листі від 31.07.2015 № 445/18/99-15

Міністерство соціальної політики України роз’яснило питання оплати тимчасової непрацездатності організацією, що не працює, у листі від 31.07.2015 № 445/18/99-15.
Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї страхових випадків, зокрема тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві.

Якщо застрахована особа не здійснює трудову діяльність (підприємство, установа, організація (далі — організація) не працює та не оформлено простій) і не нараховується заробітна плата, допомога по тимчасовій непрацездатності не надається.

Інша ситуація, якщо під час простою організації не з вини працівника з оплатою не нижче двох третин тарифної ставки, передбачено вихід працівника на роботу й у зв’язку із настанням тимчасової непрацездатності ним було втрачено право на таку виплату (оплату за час простою), йому призначається допомога по тимчасовій непрацездатності на підставі виданого у встановленому порядку листка непрацездатності та обчислюється середня заробітна плата для розрахунку допомоги відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 439).

Підготувала Ольга Янчіцька,

головний редактор газети «Експертус Тиждень», редактор «Експертус Кадри»

Читайте на порталі

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Чи мають працівники право не працювати під час повітряної тривоги

Чи оплачується робота під час повітряної тривоги? Який штраф за роботу під час повітряної тривоги? Які дії працівників під час повітряної тривоги? Відповіді на ці питання та все про те, як створити безпечні умови праці під час повітряної тривоги – у статті.
96

Порядок затвердження програм навчання та інструктажів з питань пожежної безпеки

Які обов’язки для керівників підприємств та осіб, котрі проводять навчання, передбачені документом? Та як за новим порядком проводити інструктажі з пожежної безпеки — розкажемо у статті.
5223

Організація навчання працівників з електробезпеки

Які існують форми навчання працівників, котрі обслуговують електроустановки споживачів, якими документами має бути врегульоване таке навчання. Більше про навчання та інструктаж працівників з електробезпеки — у статті.
19097

Розробляємо План роботи служби охорони праці

Для ефективної роботи служба охорони праці розробляє план заходів з охорони праці. Які питання мають бути охоплені в ньому, які заходи та терміни передбачені? Скачайте план роботи служби з охорони праці, підготовлений експертом, та дізнайтеся відповіді на ці та інші актуальні питання.
38456

Вимоги до організації робочого місця працівника з охорони праці

Організація робочого місця працівника з охорони праці є важливим аспектом забезпечення безпеки на робочому місці. Що таке робоче місце та робоча зона? Як має виглядати безпечне робоче місце? Чи є санітарно-гігієнічні вимоги до робочого місця? Якою має бути площа робочого місця на одного працівника? Відповіді на ці питання та все про вимоги до організації робочого місця – у статті.
192

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді