Чи оплачується тимчасова непрацездатність, якщо організація не працює

Блок під заголовком новини 1Підпишіться на Telegram-канал Служба охорони праці. Новини! Оперативно й без зайвого шуму інформуємо про важливе

Міністерство соціальної політики України роз’яснило питання оплати тимчасової непрацездатності організацією, що не працює, у листі від 31.07.2015 № 445/18/99-15

Міністерство соціальної політики України роз’яснило питання оплати тимчасової непрацездатності організацією, що не працює, у листі від 31.07.2015 № 445/18/99-15.
Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV встановлено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі настання в неї страхових випадків, зокрема тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві.

Якщо застрахована особа не здійснює трудову діяльність (підприємство, установа, організація (далі — організація) не працює та не оформлено простій) і не нараховується заробітна плата, допомога по тимчасовій непрацездатності не надається.

Інша ситуація, якщо під час простою організації не з вини працівника з оплатою не нижче двох третин тарифної ставки, передбачено вихід працівника на роботу й у зв’язку із настанням тимчасової непрацездатності ним було втрачено право на таку виплату (оплату за час простою), йому призначається допомога по тимчасовій непрацездатності на підставі виданого у встановленому порядку листка непрацездатності та обчислюється середня заробітна плата для розрахунку допомоги відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 № 1266 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2015 № 439).

Підготувала Ольга Янчіцька,

головний редактор газети «Експертус Тиждень», редактор «Експертус Кадри»

Читайте на порталі
додаток

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке охорона праці: організація, підпорядкування, фінансування, контроль

Організація охорони праці на підприємстві — це цілісна система прав, обов’язків та повноважень суб’єктів виробничого процесу, процедур, спрямованих на дотримання безпечного рівня виробництва, правил та нормативних вимог, які регулюють питання найманої праці
105018

Положення про службу охорони праці

Типове положення про службу охорони праці є одним з основних нормативно-правових актів з управління охороною праці на підприємстві. Дізнайтесь зі статті про основні вимоги цього положення
42581

Знаки безпеки з охорони праці

Основною метою застосування знаків безпеки є інформування працівників щодо порядку експлуатації обладнання та дозволеної поведінки у промислових приміщеннях. Які існують види знаків безпеки на виробництві, для чого на підприємствах використовують знаки безпеки та сигнальні кольори, та які вимоги щодо них передбачені у законодавстві — далі у статті
86059

Роз'яснення про вимоги правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт

З роз'яснень експерта дізнаєтесь, як організувати ці роботи відповідно до правил охорони праці під час вантажно-розвантажувальних робіт, які вимоги безпеки при вантажно-розвантажувальних роботах мають знати всі, як розробити й затвердити необхідну документацію та зможете скачати готові зразки
38222

Комплексні заходи з охорони праці

Комплексні заходи з охорони праці розробляють для запобігання випадкам виробничого травматизму на підприємстві, підвищення наявного рівня охорони праці. Дізнайтеся, хто розробляє комплексні заходи з охорони праці на підприємстві, що в них передбачити та чи нестиме роботодавець відповідальність за їх невиконання
75637

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді