Використання запобіжних поясів під час робіт з платформи автопідйомника

Чи необхідно використовувати запобіжні пояси під час робіт з ремонту контактної мережі з робочої платформи автопідйомника телескопічного з гідравлічним механізмом? Чи треба на такі роботи оформлювати наряд-допуск?

Згідно з підпунктом 6.5.11 Правил будови і безпечної експлуатації підйомників, затверджених наказом Держнаглядохоронпраці від 08.12.2003 № 232 (НПАОП 0.00‑1.36‑03), працівники, які виконують роботи з робочої платформи, мають працювати у захисних касках та із запобіжним поясом, пристебнутим до скоб або елементів конструкції робочої платформи. На виконання робіт підйомником поблизу повітряних ліній електропередавання передбачена видача наряду‑допуску за формою додатка 6 до зазначених Правил.

Згідно з пунктом 6.5.3 розділу 6.5 «Вимоги безпеки під час виконання робіт на висоті з підйомників» Правил охорони праці під час виконання робіт на висоті, затверджених наказом Держгірпромнагляду від 27.03.2007 № 62 (НПАОП 0.00‑1.15‑07), конструкція робочої платформи має бути з місцями для кріплення карабінів запобіжних поясів працівників і фалів для інструменту.

Згідно з підпунктом 8.3.4 Правил охорони праці на міському електричному транспорті, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи України від 21.08.2006 № 546 (НПАОП 60.2‑1.01‑06), роботи на контактних мережах, пристроях сигналізації, централізації, блокування та зв’язку, які проводять з площадок підйомників, що мають спеціальне огородження, роботами на висоті не вважаються.

Спеціальне огородження на площадці підіймача — це інвентарне захисне огородження, передбачене заводом‑виробником для площадки підіймача. Вимоги до перильного огородження встановлено підпунктом 4.2.3 ДСТУ ISO 14122‑2:2006 «Безпечність машин. Стаціонарні засоби доступу до машин. Частина 2. Платформи робочі й проходи» та розділом 7.1 ДСТУ ISO 14122‑3:2004 «Безпечність машин. Стаціонарні засоби доступу до машин. Частина 3. Сходи, драбини зі східцями й перила». Так, перила захисного огородження мають бути висотою не менше 1,1 м; мати середній елемент, бортову дошку та відстань між стояками (стійками) огородження — до 1,5 м. Якщо треба забезпечити доступ крізь перила, використовують хвіртку, яка сама зачиняється, поручень і перекладина якої мають бути на одному рівні з перилами, що прилягають до неї. Хвіртки мають автоматично зачинятися і відчинятися у напрямку платформи й замикатися на жорсткий упор, щоб працівник не міг відчинити їх поштовхом.

Перильне огородження має витримувати зосереджене горизонтальне навантаження 300 Н/м, помножене на відстань (у метрах) між осями сусідніх стояків. Оскільки площадка підіймача улаштована на мобільному засобі (автомобілі), то у зв’язку з можливістю динамічних навантажень, пов’язаних з пересуванням автомобіля, працівника на площадці забезпечують запобіжним поясом, який допускається закріплювати до елементів перильного огородження площадки (під час руху автомобіля).

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді