Інструкція з охорони праці для складача поїздів

Стаття в подарунок від системи «Експертус Охорона праці»
Дізнайтеся про вимоги безпеки для складачів поїздів: підготовка до роботи, проведення маневрів, забезпечення безпеки на робочому місці та правильні дії в аварійних ситуаціях.
Інструкція з охорони праці для складача поїздів У статті наведена скорочена інструкція. Завантажте повну версію та адаптуйте її відповідно до вимог

1. Загальні положення

1.1 Дана інструкція містить вимоги безпеки для складачів поїздів. Складач поїздів є керівником маневрів, який відповідає за правильне і безпечне їх виконання.

1.2. Працівники, які порушили вимоги цієї Інструкції, несуть відповідальність у порядку, встановленому законодавством.

1.3. До роботи складачем поїздів допускаються працівники, не молодше 18 років, які пройшли:

  • попередню професійну підготовку за професію «складач поїздів»;
  • попередній і періодичні медичні огляди;
  • вступний інструктаж із питань охорони праці;
  • спеціальне навчання і перевірку знань із питань охорони праці;
  • первинний інструктаж на робочому місці;
  • стажування.

1.4 Складачам поїздів проводяться інструктажі з питань охорони праці. Повторний інструктаж з охорони праці проводиться на робочому місці не рідше одного разу на 3 місяці.

1.5 Споруди, інструменти і пристрої в зоні роботи складача поїздів необхідно утримувати в справному стані. Території, проходи і проїзди повинні очищатися від сміття та сторонніх предметів.

1.6 В зимовий період місця робочої зони складача поїздів слід очищати від снігу і намерзлого льоду та посипати піском (відсівом).

1.7 Під час знаходження на роботі складач поїздів повинен мати радіостанцію, сигнальний прапорець (вдень) або сигнальний ліхтар (вночі), а також особисту перепустку.

Радіостанцію та сигнальне приладдя складач поїздів повинен утримувати в чистоті та справності.

1.8 Під час робочої зміни складач поїздів безпосередньо підпорядковується диспетчеру.

1.9 Робочими місцями складача поїздів є рухомий склад (кабіна, площадка, підніжка тепловоза, підніжка, площадка вагона, підлога платформи тощо), а також залізничні колії під’їзної колії підприємства.

thumbnail_pw_new_program.jpg

1.10 Під час роботи на складача поїздів можуть впливати наступні основні небезпечні і шкідливі виробничі фактори:

  • предмети, що падають із висоти під час неправильного складування вантажу і багажу;
  • транспортні засоби, механізми, рухомий склад, що рухаються;
  • недостатня освітленість робочої зони в темний час доби;
  • підвищена або знижена температура повітря;
  • метеорологічні умови (дощ, сніг, ожеледиця тощо);
  • підвищені або знижені температури поверхні вузлів і агрегатів;
  • підвищені рівні шуму, вібрації, інфразвуку на робочих місцях;
  • підвищена швидкість руху повітря;
  • виступаючі частини платформ, рухомого складу тощо;
  • гальмове обладнання рухомого складу (обладнання під тиском);
  • негабаритні місця (ворота, естакади, вантаж, споруди, гілки дерев, чагарники тощо);
  • підвищена запиленість (пил, пісок, концентрат тощо), пари ПММ, пари креозоту (особливо у спекотну погоду);
  • ураження електричним струмом;
  • нервово-психічні перевантаження.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

Перед початком роботи складач поїздів зобов’язаний:

2.1 Прибути на роботу своєчасно за встановленим маршрутом.

2.2 Бути одягнутим у спецодяг і спецвзуття за встановленими нормами та в сигнальний жилет оранжевого кольору, таким чином, щоб одяг не заважав руху, ґудзики були застебнуті, а головний убір не погіршував чутність звукових сигналів.


🔥 Час згорає: встигніть отримати ваш ексклюзивний подарунок

gift_logo.gif
Акт приймання і перевірки засобів індивідуального захисту

Скачати безплатно


2.3 Підтвердити особистим підписом у книзі нарядів отримання наряд-завдання та заходів безпеки для його виконання.

2.4 Перевірити справність на наявність інвентарю (гальмові башмаки, радіостанція, ліхтар, сигнальне приладдя тощо).

Якщо помітили несправності, треба повідомити про це диспетчера та замінити інвентар на справний.

2.5 Переконатися, що всі працівники, які беруть участь у маневрах, у тому числі й локомотивна бригада, у повному складі знаходяться на своїх місцях.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1 У процесі роботи складач поїздів повинен:

  • чітко та своєчасно передавати вказівки та сигнали, що стосуються маневрових переміщень;
  • стежити за своєчасною підготовкою стрілок для маневрових переміщень, своєчасною та правильною подачею сигналів і вказівок диспетчера і машиністом локомотива;
  • знаходитися в такому місці, звідки забезпечується найкраща видимість сигналів, рухомого складу, який маневрує, та маршруту його переміщення. У випадку відсутності радіозв’язку з машиністом локомотива (через несправність або якщо локомотив не обладнаний маневровим радіозв’язком) знаходитися у такому місці, звідки забезпечується видимість машиністом або його помічником ручних сигналів, що ним подається;
  • щодо забезпечення безпеки – частіше передавати сигнали та вказівки по радіозв’язку або двостороннім парковим зв’язком, залучати для передачі сигналів чергових стрілочних постів, сигналістів тощо;
  • під час руху по коліях вагонами вперед знаходитися, як правило, на першій за рухом спеціальній підніжці (перехідній площадці), а в разі неможливості – йти по міжколію або по узбіччю колії попереду вагонів, що осаджуються, стежити за показаннями маневрових світлофорів, сигналами, що подаються, положенням стрілок за маршрутом, відсутністю перешкод і людей на колії; в разі необхідності вживати заходів до зупинки маневрового состава. У необхідних випадках при відсутності радіозв’язку залучати для передачі сигналів чергових стрілочних постів та інших працівників залізничного транспорту;
  • не допускати пропускання рухомого складу розрізаною стрілкою до її огляду та ремонту;
  • перед тим, як під’їхати до рухомого складу, переконатися у відсутності сигналів огородження;
  • не допускати переміщень, не переконавшись в тому, що всі вагони зчеплені між собою та з локомотивом;
  • під час маневрів поштовхами своєчасно вживати заходів, що виключають можливість руху відчепів у зворотному напрямку або виходу вагонів за граничний стовпчик у протилежному кінці колії;
  • якщо під час маневрів поштовхами або при насуванні составів на гірку розчеплювальні важелі за умовами роботи встановлюються в положення «на буфер», то після відокремлення відчепа від состава негайно встановлювати важелі в нормальне положення;
  • при заїзді маневрового локомотива (одиночного або з вагонами) на зайняту вагонами колію для відчеплення або причеплення інших вагонів, а також при стисненні вагонів, що стоять, для розчеплення не допускати виконання цих операцій, не переконавшись у надійному закріпленні вагонів з протилежного від маневрового локомотива боку;
  • якщо до групи вагонів, що стоїть на тій або іншій колії, в тому числі й закріплених за встановленою нормою, додатково причіплюються вагони, перевіряти, чи не порушилась в результаті цього правильність встановлення раніше укладених гальмових башмаків, а також чи досить цих башмаків на збільшену кількість вагонів;
  • перед пересуванням маневрового состава в місцях навантаження та вивантаження переконатися у відсутності перешкод для руху;
  • маневри з вагонами, навантаження та вивантаження яких не закінчені, проводити тільки після узгодження з працівником, який розпоряджається вантажно-розвантажувальними операціями.

Як безпечно експлуатувати великовантажні автомобілі

3.2 Складач поїздів повинен так організувати роботу, щоб не допустити виходу рухомого складу за граничні стовпчики (ізолюючі стики або світлофори) протилежного кінця колій. При здійснені маневрової роботи складач поїздів порядок дій узгоджує з маневровим диспетчером.

3.3 При прямуванні вагонами вперед складач поїздів повинен подати сигнал про початок руху з наступним виїздом на стрілки лише після одержання сигналу (повідомлення від чергової по станції про готовність стрілок для маневрового переміщення або після того, як переконається, що маневровий світлофор знаходиться у відкритому положенні.

3.4 До відчеплення маневрового локомотива від вагонів або коли вагони залишаються на коліях після виконання маневрів методом поштовху складач поїздів повинен забезпечити зупинку вагонів у межах, позначених граничними стовпчиками, та закріплення їх від виходу з колії порядком, який встановлений у технічно-розпорядчому акті.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1 Складач поїздів по закінченню роботи перед здачею робочої зміни зобов’язаний:

  • розставити рухомий склад на коліях відповідно до встановленої спеціалізації;
  • перевірити, чи зчеплені між собою вагони на коліях, де виконувалась маневрова робота, а також чи не виходять вони за граничні стовпчики (ізолюючі стики) та чи надійно закріплені гальмовими башмаками;
  • забезпечити виконання завдання диспетчера з формування поїздів для відправлення їх змінною, що заступає на чергування;
  • доповісти диспетчеру про кількість вагонів та гальмових башмаків під ними на коліях де відбувались маневри;
  • підтвердити закінчення роботи (зміни) розписом у Журналі видачі нарядів.

4.2 По закінченню роботи складач поїздів зобов’язаний здати встановленим порядком інвентар суворого обліку-гальмові башмаки, радіостанцію, сигнальне приладдя.

4.3. Зняти спецодяг, оглянути його та повісити в спеціально призначене для зберігання місце.

Інструкція з охорони праці для складача поїздівІнструктажі водіїв колісних транспортних засобів

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

5.1 При виникненні аварійних ситуацій на небезпечних об’єктах підрозділу робітник діє відповідно до чинних ПЛЛА цих об’єктів.

5.2 При виникненні аварійних ситуацій (загорання, витік, розсипання небезпечної речовини, пошкодження тари або рухомого складу з небезпечним вантажем, та інші випадки, що можуть призвести до вибуху, пожежі, отруєнню, опікам, захворюванням людей і тварин) складач поїздів зобов’язаний негайно доповісти про це диспетчеру та діяти відповідно до його вказівок.

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді