Хто відповідає за психосоціальну підтримку на робочих місцях

1135

Запитання

Як запровадити психосоціальну підтримку на підприємстві?

Відповідь

Для того щоб запровадити психосоціальну підтримку (далі — ПСП) на підприємстві, потрібні політика й програма, що відповідатимуть на виклики у воєнний і післявоєнний час. У перспективі вони мають перерости в комплексну програму збереження ментального здоров’я на роботі.

Психологічна підтримка на роботі: як зміниться Закон про охорону праці

Основні етапи запровадження ПСП:

  1. Створіть ініціативну групу для аналізу ситуації.
  2. Розробіть письмову політику.
  3. Оцініть потреби працівників.
  4. Розробіть програми або план заходів.
  5. Розробіть системи моніторингу й оцінювання програми ПСП.
  6. Визначте ресурси для фінансування.
  7. Реалізуйте ПСП.
  8. Проведіть моніторинг і оцінку, за необхідності внесіть змін до плану заходів.

Ініціатором програми ПСП на рівні роботодавця, хто організовуватиме та координуватиме роботу, може стати будь-хто:

Хто може надавати ППД на робочому місці

ППД можуть надавати навчені працівники або штатний психолог. Не обов’язково мати психологічну освіту, щоб надавати ППД, але обов’язково треба знати, як це правильно робити, щоб не нашкодити й бути ефективними.

Хто відповідає за психосоціальну підтримку на робочих місцях ППД на робочому місці не замінює професійну допомогу психолога, але мотивує людей своєчасно звертатися до фахівця.

Розмір підприємства, умови роботи, наявні ресурси підкажуть роботодавцю, скільки необхідно мати таких «помічників», чи є можливість відкривати вакансію психолога або озброїти знаннями й навичками ППД менеджера з персоналу. Саме тому важливо провести попередні оцінювання та аналіз ситуації.

Джерело: Східне міжрегіональне управління Держпраці

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Заохочення працівників до дотримання правил безпеки

Важливим та першочерговим завданням безпеки праці на робочих місцях є формування лідерства вищого керівництва в питаннях безпеки та пріоритетної уваги до цих питань. У такому випадку працівник буде бачити і вірити, що безпека його праці - це одна з ключових цінностей підприємства. Саме це є одним із мотивів безпечної поведінки працівників.
957

Атестація робочих місць за умовами праці: важливі нюанси, які потрібно знати роботодавцеві

Зі статті ви дізнаєтеся, який алгоритм проведення атестації робочих місць за умовами праці, як до неї підготуватися, яку відповідальність нестиме роботодавець, якщо він не провів атестацію, та чи потрібно проводити атестацію під час війни.
64677