Хто відповідає за психосоціальну підтримку на робочих місцях

1229

Запитання

Як запровадити психосоціальну підтримку на підприємстві?

Відповідь

Для того щоб запровадити психосоціальну підтримку (далі — ПСП) на підприємстві, потрібні політика й програма, що відповідатимуть на виклики у воєнний і післявоєнний час. У перспективі вони мають перерости в комплексну програму збереження ментального здоров’я на роботі.

Психологічна підтримка на роботі: як зміниться Закон про охорону праці

Основні етапи запровадження ПСП:

  1. Створіть ініціативну групу для аналізу ситуації.
  2. Розробіть письмову політику.
  3. Оцініть потреби працівників.
  4. Розробіть програми або план заходів.
  5. Розробіть системи моніторингу й оцінювання програми ПСП.
  6. Визначте ресурси для фінансування.
  7. Реалізуйте ПСП.
  8. Проведіть моніторинг і оцінку, за необхідності внесіть змін до плану заходів.

Ініціатором програми ПСП на рівні роботодавця, хто організовуватиме та координуватиме роботу, може стати будь-хто:

Хто може надавати ППД на робочому місці

ППД можуть надавати навчені працівники або штатний психолог. Не обов’язково мати психологічну освіту, щоб надавати ППД, але обов’язково треба знати, як це правильно робити, щоб не нашкодити й бути ефективними.

Хто відповідає за психосоціальну підтримку на робочих місцях ППД на робочому місці не замінює професійну допомогу психолога, але мотивує людей своєчасно звертатися до фахівця.

Розмір підприємства, умови роботи, наявні ресурси підкажуть роботодавцю, скільки необхідно мати таких «помічників», чи є можливість відкривати вакансію психолога або озброїти знаннями й навичками ППД менеджера з персоналу. Саме тому важливо провести попередні оцінювання та аналіз ситуації.

Джерело: Східне міжрегіональне управління Держпраці

додаток

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Покажчик НПАОП

Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці. Чинні нормативні акти ви знайдете в Покажчику нормативно-правових актів з охорони праці. Для зручності використовуйте сервіс для роботи.
115661

Організовуємо навчання з охорони праці посадових осіб

Для досягнення безперервного та безпечного стану виробничого процесу роботодавцю потрібно організувати відповідне навчання з питань охорони праці посадових осіб, трудові обов’язки яких пов’язані з загальною організацією здійснення робіт на підприємстві.
20550

Cистема управління охороною праці (СУОП)

Що таке система управління охороною праці на підприємстві або СУОП та для чого її впроваджувати? Які питання повинна регулювати ця система та як визначити її ефективність? Дізнайтеся більше зі статті.
53412

Як відбувається перевірка знань з електробезпеки

Які бувають види перевірок знань з електробезпеки, хто з працівників та з якою періодичністю має їх проходити, як організувати перевірку знань з електробезпеки. Про все це — далі у статті.
43230

Особливості проведення повторного інструктажу з охорони праці

Повторний інструктаж з охорони праці: кому проводити, які матеріали використовувати під час занять, як правильно вчинити, якщо працівник перебував у відпустці або хворів у день проведення повторного інструктажу.
114143