Хто відповідає за психосоціальну підтримку на робочих місцях
Запитання
Як запровадити психосоціальну підтримку на підприємстві?
Відповідь
Для того щоб запровадити психосоціальну підтримку (далі — ПСП) на підприємстві, потрібні політика й програма, що відповідатимуть на виклики у воєнний і післявоєнний час. У перспективі вони мають перерости в комплексну програму збереження ментального здоров’я на роботі.
Психологічна підтримка на роботі: як зміниться Закон про охорону праці
Основні етапи запровадження ПСП:
- Створіть ініціативну групу для аналізу ситуації.
- Розробіть письмову політику.
- Оцініть потреби працівників.
- Розробіть програми або план заходів.
- Розробіть системи моніторингу й оцінювання програми ПСП.
- Визначте ресурси для фінансування.
- Реалізуйте ПСП.
- Проведіть моніторинг і оцінку, за необхідності внесіть змін до плану заходів.
Ініціатором програми ПСП на рівні роботодавця, хто організовуватиме та координуватиме роботу, може стати будь-хто:
- профспілкова організація;
- служба охорони праці;
- кадрова служба;
- формальний/неформальний лідер тощо.
Хто може надавати ППД на робочому місці
ППД можуть надавати навчені працівники або штатний психолог. Не обов’язково мати психологічну освіту, щоб надавати ППД, але обов’язково треба знати, як це правильно робити, щоб не нашкодити й бути ефективними.
ППД на робочому місці не замінює професійну допомогу психолога, але мотивує людей своєчасно звертатися до фахівця.
Розмір підприємства, умови роботи, наявні ресурси підкажуть роботодавцю, скільки необхідно мати таких «помічників», чи є можливість відкривати вакансію психолога або озброїти знаннями й навичками ППД менеджера з персоналу. Саме тому важливо провести попередні оцінювання та аналіз ситуації.